Ett varv till nu då

Det är klart att det inte var oväntat att folk skulle bli sura över att Blog Awards plötsligt ska börja kosta pengar. Det är alltid trist gåvor börjar kosta pengar, eller när prishöjningar införs. Och eftersom en del får betala och andra inte är det fullt förklarligt att det blir rabalder. Inte minst eftersom det råder en del oklarheter kring kriterierna för vem som är vip och inte. Självklart känner sig en del förbisedda.

Vissa argument förstår jag dock inte alls. Anna - Garderobsgrubbel & byråbekymmer, skriver på sin egen blogg och som kommentar hos Viktor Barth-Kron att Veckorevyn anordnar Blog Awards frivilligt, och att det är deras rättighet att lägga ner galan om den inte går ihop ekonomiskt. Jag förstår inte det relevanta i det påståendet. Veckorevyn vill i år: inte gå mer back på det/rädda det från nedläggning/tjäna pengar på det/tjänar mer pengar på det. Vad är det inkonsekventa i att ta betalt för arrangemanget bara för att det frivilligt att hålla i det?

 

38 Kommentarer

Jag tycker faktiskt inte det är konstigt att de tar betalt. Som andra sagt innan så innebär ju det att flera får chansen att gå som annars inte skulle blivit inbjudna. Att man sedan fick hem ett "förklätt" reklamblad/inbjudan var väl kankse inte det bästa sättet att bjuda in folk, men samtidigt så fick ju de utvalda bloggarna förtur att köpa biljett. Liknande reklamerbjudanden kommer ju i brevlådan hela tiden ;P

05 aug / 19:23 av EmelieMaria - träning&annat

Larvigt gnäll, det är väl bara att betala och gå eller låta bli. Men snack om "bojkott" blir ju patetiskt. Som om man bojkottar något varje gång man avstår från något som kostar pengar. VR gör givetvis precis som de vill, dags att växa upp även för vissa bloggare!

05 aug / 19:38 av gj

Ja, det där argumentet höll ju inte riktigt... för då är det ju "frivilligt" för VR att ta betalt också om dom vill.

EmelieMaria: Det är ju det som jag är mest sur över, att det kändes som vilket reklamutskick som helst. Precis som Ellos skriver att jag är "utvald" att få 30% rabatt, men dom skickar ut det till alla. Så kändes det att få hem den där "inbjudan".

Det är trist för jag såg fram emot att gå på BA. Även om 200 kronor inte är mycket pengar så blev jag besviken just för att jag fick såna "reklamutskick vibbar"... kändes inge kul längre då...

05 aug / 19:39 av BAMBI

Det låter som att det har formulerats illa eftersom så många har reagerat på just det. Känner sig folk kränkta av inbjudningskortet så är det helt enkelt ett stort misstag. Däremot tycker jag inte att det är något konstigt med att skicka ut direktreklam till såna som man har anledning att tro är intresserade, trots att det kostar pengar att nappa på erbjudandet.

05 aug / 19:50 av Mia

Fast alla får ju den inte hemskickad :P Det är ju faktiskt en utvald grupp som fått hem den där inbjudan och då har förtur att köpa biljett. Så liite utvalda är ni väl ändå? ;)

05 aug / 19:54 av EmelieMaria - träning&annat

Ja... kände mig väldigt utvald när det stod att min personliga kod var nr: 1300-nånting...

05 aug / 21:25 av BAMBI

I senaste numret av mama står det om Årets mama 2010. "Välkommen på fest med oss" "Alla mammors egen gala - och du är självklart hedersgästen" "Pris 250 kronor".

Jag väntar på läsarstormen.

05 aug / 19:43 av Ketchupmamman

Såg också det och tänkte samma sak... haha... men det är ändå skillnad om det står i en tidning och vem som helst kan anmäla sig och att få en adresserad inbjudan hem i brevlådan (och jag läser inte ens VR).

05 aug / 19:46 av BAMBI

Nånstans måste väl ändå Veckorevyn och Bonnier ha en budget de har avsatt för att anordna detta event? Känns väldigt märkligt om två så pass erfarna företag skulle arrangera något och inte ha täckt upp alla kostnader med budget och sponsorer utan räknar med att det ska gå ihop sig med att ett visst antal bloggare betalar 200 kronor i inträde.

Och ja jag stör mig fortfarande på formuleringen man fick som förklädd inbjudan, absolut, att de så gärna vill mingla med mig. men det ska jag betala för. Vill de träffa mig så vill de väl göra det.

Det hela känns lite " killen gillar mig bara om jag ligger med honom"aktigt.

Jag hade blivit lika förbannad om min älskade Winnerbäck skickat hem ett personligt kort där han tycker det vore sååå trevligt om jag kom på hans konsert och så ett inbetalningskort.

Men att Louise Bratt får det att låta som att de enbart gör galan för oss bloggare, bara för vår skull och gör det till ett än större jippo ingen bett dom göra eller utöka till och därför måste ta betalt, nej det förstår jag fortfarande inte. Och om det krisar i kassan förstår jag fortfarande inte heller varför inte alla lika gärna kan betala eller varför de VIPinbjudna dessutom får ta med sig ett sällskap helt gratis.

Om de är så rädda för att galan ska gå back samtidigt som de satsar större förstår jag inte varför de anordnar den.

Men ja nu vet jag inte vad mer jag ska säga om saken. Jag kommer inte gå på galan.Har svårt att se att jag nånsin kommer göra det igen. Och vad jag vet så kommer ingen av de bloggare jag verkligen vill träffa och umgås en kväll med och nätverka att gå heller i år utan att vi kommer istället träffas nån annanstans utan prestige, goodiebags eller vipinbjudningar. Det tycker jag känns mycket roligare och det tycker jag även bevisar att det är varandra vi vill träffa, det är det som är det viktiga inte fullproppade goodiebags, artistuppträdanden eller få lite nagelvård på plats.

Kram på er och jag hoppas att ni får en riktigt rolig kväll.

05 aug / 19:53 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Om Winnerbäck skickade hem ett personligt kort med inbetalningskort skulle jag bli glad. Slippa sitta och vänta på att biljetterna ska släppas, slipper boka, bara betala och njuta av konserten. Det verkar som om de klantat till det med inbjudan och gjort en rejäl pr-miss, men varför är det sån skandal att man måste betala? Betala inte om du inte vill gå, om du vill gå betala! Sen kunde de ju tydligare förklara varför vissa blir VIP och inte, men hela den är grejen om bojkott och orättvisa är ju bara för mkt! Tycker man har gjort en hel jävla hönsgård av en liten fjäder...

05 aug / 20:21 av sandramaria

"Men ja nu vet jag inte vad mer jag ska säga om saken. Jag kommer inte gå på galan.Har svårt att se att jag nånsin kommer göra det igen. Och vad jag vet så kommer ingen av de bloggare jag verkligen vill träffa och umgås en kväll med och nätverka att gå heller i år utan att vi kommer istället träffas nån annanstans utan prestige, goodiebags eller vipinbjudningar."

Nu när du har dissat galan totalt så förstår jag om det känns jobbigt att gå dit. Jag hade tyckt det var roligt att träffa dig och de andra bloggarna som bojkottar galan. Synd att du inte tycker att vi är något att nätverka med bara för att vi har olika åsikter om det här. Hoppas att ni får kul!

05 aug / 20:43 av Anna-Maria

Jag hade hemskt gärna träffat er, vill gärna träffa er men jag hoppas ni vill träffa mig oavsett om jag betalar för att träffa er eller inte.

05 aug / 20:48 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag kände lite samma sak, och vi andra "mindre, små bloggar" vi kommer alltså ALDRIG ha en chans att nätverka eller bli lika stora som ni andra för att ni redan minglat och nätverkat klart då det var gratis. vi kanske också ville träffa er lite större och kanske själva ha en chans att någon gång bli stora bloggare som ni andra. Egoistiskt. Tydligen så är det ett slutet sällskap, speciella gruppen ska ha eget bloggawards och så kan vi andra nobodys mingla ihop. Men ha så kul!

05 aug / 22:08 av Lisa

Men om du redan vet vilka du vill träffa och vilka som är intressanta att träffa är det ju ingen idé att du går på såna här tillställningar ändå? Du är ju tydligen så totalt ointresserad av goodiebags och liknande, så det är väl bara bra att du stannar hemma och då "ger" din plats till någon annan som kan uppskatta den mer. Jag tycker det är jättebra att mindre bloggare och även vi som älskar att läsa bloggar men inte bloggar själva kan få chansen att gå.

Sen att klaga på hur själva inbjudan formulerades är så löjligt. Ni hade varit precis lika sura om Veckorevyn skickat ett mail med ett inbetalningsnummer. Gratis är gott helt enkelt.

05 aug / 22:21 av Amanda

Lisa: Vet inte om svaret var till mig eller Anna-Maria men antar att det var till AM eftersom det är hon som har stor blogg.

Och mig kan ni få träffa utan att gå på galan och betala för det. Som sagt vi ska styra upp ett gratisevent.

Amanda: Ja det har ju blivit så att de flesta av alla mina bloggvänner inte ska gå på galan utan vi ska styra upp nåt annat så då är det ju självklart att jag vet om att de inte kommer..Eller hur menar du nu?

Och nej jag är inte intrsserad av goodiebags. Visst kul när man får en som en liten gåva på vissa events men det är inget jag blir sur för om det uteblir.

Och yes, det är bara för nån annan att ta "min" plats. Inte mig emot.

Känns som du bara upprepar vad jag själv sagt..eller var det nån fråga du ville ha svar på?

kram

05 aug / 22:42 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag tycker bara det är konstigt hur du redan kan veta vilka du vill träffa på galan, visst förstår jag att du har kompisar du vill passa på att träffa, men är inte hela grejen att det ska vara en nätverksträff där man träffar andra bloggare? Där man träffar på och kanske bondar med någon man aldrig hört talas om förut? Men du vet tydligen redan om vilka som är intressanta? På grund av detta kan jag inte låta bli att få intrycket av att de flesta helt enkelt är sura eftersom de inte längre får en gratis galakväll tillsamamns med sina kompisar.

05 aug / 23:03 av Amanda

Amanda: Ja nu när vi är så himla många som sluter upp och väljer att inte gå på galan vet jag ju att det är väldigt väldigt många jag gärna träffar på en alternativ träff medan jag i nuläget egentligen bara vet om Bloggkommentatorerna som ska gå på venetet, som jag aldrig träfffat förr men som jag skulle vilja träffa.

Så självklart väljer jag då hellre en träff där jag vet att det kommer vara en massa olika sorters bloggare som man kan nätverka med och ha kul med framför en gala där jag kanske inte känner nån eller där det kanske kommer vara ganska tomt.

05 aug / 23:47 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Buuhuuu, stackars er.

Själv har jag inte ens blivit erbjuden att betala för att gå på BA fast jag är bloggoholic och skulle bli överlycklig.

Var nöjda förfan snorvalpar.

05 aug / 22:54 av Madde

MEN KAN ALLA SLUTA KLAGA PÅ FORMULERINGEN?

Det är så ofattbart löjligt att alla låtsas som att det är där skon klämmer. "Men hallå, jag är ju INBJUDEN, då ska jag inte betala!" Hade det i stället stått "VR ERBJUDER dig att förköpa din biljett till blog awards" hade det ju varit minst lika mycket liv. För ni hade sett rött när ni såg att det kostade pengar, oavsett formulering. Och sen hade väl VR varit dumma i huvudet som ERBJÖD er i stället för att INBJUDA.

Sluta haka upp er på formuleringen, det är inte det ni surar över egentligen, det är pengarna och inget annat. Löjligt, i'll say. Och ve och fasa att ALLA kan komma på galan den här gången, nej, då känner inte ni mellanstora bloggare er lika "speciella" och då är hela eventet fult och kommersiellt och let's bojkotta skiten. Helt sjukt vidrigt och elitiskt beteende. Kul att ni klagar på VIP-inbjudningarna och hävdar att de är elitiska, men tidigare år när tusentals bloggare inte ens får en chans att komma, ja det ser ni inget fel i. Inget elitistiskt med det! Ni får ju vara där. Skit i alla andra bloggtjejer (och killar) som önskade mer än allt annat att få mingla omkring på en glammig gala. I år ger VR alla småsmåsmåbloggare en ENORM chans och ni som redan har mellanstora bloggar väljer att totalt SPOTTA på detta eftersom detta system inte borde gälla er.

05 aug / 22:58 av T

Bra skrivet T! Du sätter ord på allt det jag tänker men inte kan formulera i skrift :)

05 aug / 23:05 av Amanda

Jag har absolut ingenting emot att ALLA kan komma. Men ALLA har inte råd. 200 kronor kan vara en massa pengar för många, särskilt de yngre studerande som kanske dessutom måste köpa resa och betala boende.

Det verkar ju vara mer åt hållet att VIPinbjudna inte vill att småbloggare kommer , som de här vipinbjudna t ex

http://klackarnaitaket.blogg.se/2010/august/ang-blog-awards.html#comment

Jag räknar mig själv mer som en småbloggare, mellanstor blogg känns som plats 25-50 på bloggportalen.

men då tycker jag att den träff som vi som nu bojkottar försöker ordna samma dag ger än fler möjligheter för de som vill att få träffa en massa bloggare.

Nånstans måste ju det finnas ett tak för antal biljetter de får sälja och antal de kan släppa in. Det blir ju även om vi nu alla hade valt att köpa biljett ändå de som blir utan biljett.

precis som om det hade blivit om eventet varit gratis och det hade var anmälningar eller att skriva upp sig på en lista som gällt.

05 aug / 23:44 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Word T!

06 aug / 10:17 av Johanna

Garderobsgrubblaren - Om jag vill komma på er alternativa och inträdesfria träff - fixar ni tågbiljett och boende åt mig då? Eller nähä, det måste jag betala för i vilket fall som helst ja...

06 aug / 18:07 av Ajlin

"Jag har absolut ingenting emot att ALLA kan komma. Men ALLA har inte råd. 200 kronor kan vara en massa pengar för många, särskilt de yngre studerande som kanske dessutom måste köpa resa och betala boende."

Ifall man har råd att punga ut flera tusen för boende så är nog inte ynka 200:- någon större kostnad, och om man bor i stockholm och inte har råd med 200:- så bör man väl kunna få det av mamma och pappa? Och har inte mamma och pappa råd att bjuda sin dotter på ett event för den lilla pengen så har de förmodligen inte heller någon dator och därmed inga barn som är intresserad av blog awards.

Dina argument tunnas bara ut mer och mer för varje inlägg du skriver, kan du inte bara erkänna att du är snål och känner dig stött för att du inte är vip längre and get on with your life? Good gracious god.

06 aug / 18:23 av zeth

Tack T! med andra ord vad det det precis det här jag menade. Och med det sagt: NEJ, svaret var menat till dig Garderobsbekymmer&byråbekymmer avanna. För mig är du en mellanstorbloggare som jag tyckt var cool, som vars design jag uppmärksammat hos många stora bloggare och som har bloggvänner. Jag har då inga "blogg" vänner och många läsare så för mig är det stört omöjligt att gå på dessa galor med undantag för nu då. Men i rest my case, jag tror att T satte det jag ville säga.

05 aug / 23:57 av Lisa

Lisa : jag träffar dig hellre i en situation där du inte behövt betala inträde för att träffa mig.

kram!

06 aug / 00:09 av Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag har inga problem med kostnaden för inträdet. Jag hade förmodligen köpt en biljett när de släpps OM det inte hade varit skillnad på bloggare och bloggare.

Att de allra största bloggarna får gå gratis är förståligt. Dom ska locka ännu fler till att komma. Dom når ut till flest läsare och därmed är sponsorerna och VR lyckliga när dem skriver om goodiebagsen, festen, prisutdelningen etc etc. Men varför skickade man inte bara ut en inbjudan till dom då? Varför var man tvungen att sära på VIP och "förtur"? Det är nästan som om man får den där bitchslapen i ansiktet: Du får gärna komma men om du inte köper biljett så gör det inget för då finns det andra som gör det.

Summan tycker jag som sagt är löljig att prata om. Den är inte stor. Den är inte det största problemet för någon. För någon som bor långt bort från stockholm är det resan som blir dyrast, vilken dom själva väljer i så fall.

Det jag tycker är väldigt oproffesionellt är just de två olika inbjudningarna. Eller nej. Att den ena är en inbjudan (+ en okänd vän som följer med gratis oavsett bloggare eller inte) sen att den andra "inbjudan" är ett erbjudande om att få köpa biljett före resten av Sveriges befolkning.

Varför kunde man inte ha gjort det lite glammigare för VIP:arna och bjudit in övriga stora eller mellanstora bloggare gratis och sen ta inträde för de som vill komma oavsett? Eller ta betalt av alla? Eller endast skickat ut VIP inbjudan och bara den till dom som de verkligen vill ska komma/har samarbetetat med dom/är nominerade? (Vilket är lite osmart det med eftersom att man på inbjudningskortet direkt försår vem som är nominerad trots att det inte är officiellt än. Är vinnaren redan utsedd med andra ord?

Det finns väldigt många lösningar som VR kunde ha tänkt över två gånger extra innan dom började skicka ut inbjudningarna. Om nu VR behöver extra klirr i kassan för att gå runt eller om de bara vill få en rejäl vinst så borde dem gjort det på ett litet snyggare sätt. Thats all.

06 aug / 07:52 av Sica

"Varför kunde man inte ha gjort det lite glammigare för VIP:arna och bjudit in övriga stora eller mellanstora bloggare gratis och sen ta inträde för de som vill komma oavsett? "

Jag antar att de som "vill komma oavsett" är de små bloggarna. Återigen måste här ske ett elitistiskt urval om vilka som ska betala och vilka som ska bli inbjudna och få komma gratis. Återigen visar ni vart skon egentligen klämmer. Problemet är att de mellanstora bloggarna inte får komma gratis, inte att betalningsmomentet existerar. Som ovanstående kommentar bevisar hade det ju tydligen varit en bra idé att "de som vill komma oavsett" skulle få betala. Problemet ligger alltså bara i att mellanstora bloggare inte känner sig "speciella" för att de måste betala som "övriga bloggarna" (småbloggare). Men cred för att ni verkligen har försökt få det att låta som att det är betalningsprincipen ni förkastar. Mindre cred för den fula och uppenbara lögnen.

Sedan är jag också fascinerad över hur oerhört mycket alla mellanstora bloggar spottar just på det här erbjudandet. Erbjudandet om att köpa sin biljett före alla andra. Jag har väl själv ganska modesta krav, men att få förköpa sin biljett är generöst. Eftersom ni som blivit indjudna/erbjudna oftast redan har varit på BA tidigare år, är det väl ingen big deal för er, men för andra, småbloggare är det en jävligt stor deal att kunna gå själva. Och biljetterna kommer folk att slåss om. Samma biljetterna som ni spottar på.

(Och Avanna, du säger hela tiden att VR själva har valt att göra evenemanget större och att de inte borde göra det ifall det kräver betalning. Du insinuerar (eller säger rätt ut t.o.m) alltså att VR skulle ha hållit BA på samma nivå som tidigare år. Tidigare år har det inte funnits möjlighet för vem som helst att komma. För att kunna utöka galan såpass mycket så att det är möjligt, krävs pengarna. Så det du säger är helt enkelt att det vore lättare (och mer rättvist?) ifall galan var en sluten (OCH GRATIS!) tillställning, som tidigare år.

06 aug / 10:42 av T

Precis som VR kunde ha gjort saker och ting annorlunda kunde du och Avanna försökt se det hela på ett annat sätt. En sak som knappt har nämnts är ju till exempel alla SMÅBLOGGARE SOM SÄKERT ÄR ÖVERLYCKLIGA att få komma, även om de måste betala. De ser de som en chans att synas och träffa andra. Men de gör inte ni, för ni tycker ni är bättre än så? Ni blir förolämpade för att ni måste betala, de bli nöjda över att ens ha blivit bjudna, sedan finns det säkert någon stackare som kämpar på med sin blogg som inte har Kenzas utseende, BB kontakter eller Avanna's konstnärliga sida som desperat försöker synas och vill gärna få en inbjudan och inte ett erbjudande, men som aldrig kommer trots att hon har mer att säga än Kenza, Kissie, Paow och alla andra fjortisbloggar.

Säg inte att VR skulle ha gjort på ett annat sätt när du själv inte kan tänka i de banorna.

06 aug / 21:57 av EmmaS

Hela den här debatten har ju gått överstyr när man kan läsa i vissa bloggar att de först blir jätteglada och tänker gå (trots att de då måste veta att det kostar) och sedan ändrar sig för att alla andra gör det (se alexandrastyle som exempel). Då följer man verkligen strömmen lite väl mycket. Att starta en fb-grupp och uppmana till bojkott, alltså hallå?!

Tycker mest att bloggarna biter sig själva i foten här, jag läser modebloggar för att jag vill få tips och idéer men nu skriver ju varenda en om galan istället. Tycker att personer som avanna gör sig själva en björntjänst när de går ut så hårt mot detta, hon verkade vara en cool och bra tjej och jag har några plagg men nu känner jag bara att hon är tramsig som inte släpper detta.Precis som ngn ovan skrev så verkar allt hänga på formuleringen här, och det känns lite märkligt. Dessutom får bloggtjejerna det att framstå som att de gör det här för "vår " skull, att ingen ska vara bättre än nån annan (den här v.i.p-debatten alltså) och ska en betala så ska alla... men då undrar jag vart den debatten var t.ex förra året när bara vissa bloggare fick gå (och det var gratis) DÅ var det minsann ingen som tänkte på alla som inte var v.i.p och därmed inte fick gå alls..Egotjejer tycker jag, strunta i att gå då, men gör detta för fasen inte till en grej som får orimliga proportioner. Pinsamt!

06 aug / 10:11 av TJ

Vilka illa jämförelser du drar till med hela tiden. Fan, lägg ner detta gnäll nu... Vi fattar!

06 aug / 10:15 av Till Anna

Garderobsgrubbel, du låter lite som en rättshaverist ;) nej men skämt åsido, kom på att på alla bröllop jag gått på har jag fått sätta in en slant på ett konto för kostnaden för bröllopet. Det känns liksom fel, men egentligen kan man väl förstå det. Kanske man kan säga samma om det här. Det känns fel men egentligen kan man väl förstå det.

06 aug / 11:20 av sandra

Alla bloggare som klagar på det här betalningssystemet, jag undrar så var de kommer ifrån. Min gissning är att de bor i en utopisk kommuniststat där allting är gratis och där allting är likadant för alla exakt hela tiden.

Det är inte konstigt att det uppstår sådana här fundamentala kulturkrockar när de går utanför sin egen stat och in i den riktiga världen.

06 aug / 11:26 av te

Jag vill bara ge er en smäll ni som klagar (ja, omoget, men det är sanningen) på att ni måste betala för att gå dit, att ni inte får gå in gratis, inte är VIPs yada, yada, yada. Ni säger det handlar om principen att de skickar en inbjudan sen förvänta sig att ni ska betala men DET ÄR INTE DÄR SKON KLÄMMER utan just det att ni MÅSTE betala. Det finns tusen människor som bloggar med ett mer intressant liv än vad ni har, är snyggare, bättre på att fotografera, med bättre stil bara att de inte lyckats få sitt break ännu som ni gjort. Ni ska vara tacksamma att ni kanske ens tjänar pengar på er blogg, för de flesta bloggar som är inbjudna är så _jävla_ ointressanta. Samma skit om, och om, och om igen. Därför är jag förvånad att dessa bloggar bara växer och växer sedan jag slutade läsa dem då jag fyllt femton. Ni säger ni tidigare år träffat en massa 'goa bloggtjejer' (spyr på alla dessa uttryck förresten, kan ni inte träffa en reko brud eller nått någon gång, hade livat upp stämningen i bloggarna lite) som ni blivit vänner med och fortfarande har kontakten med. Utan VR hade ni aldrig gjort det, haaa!!! Så prata inte skit. Det är bara att välja att inte gå.

06 aug / 13:34 av Moa

Men ja, hah, håller helt med dig. Hur kan man bli så upprörd öven en gala för bloggare som vill träffa andra bloggare och visa vilka fina klänningar de har köpt på Nelly.se.

Den där garderobskvinnan och hennes supportrar måste ju drabbas av värsta skamsköljningarna när det väl går upp för dem hur otroligt löjligt det är att bojkotta något på sådana grunder.

07 aug / 13:25 av burg

Klart de vill ha lite pengar för besväret, eller i alla fall inte gå back på det hela. Hanna Fridén skrev (som alltid) ett bra inlägg om det hela.

06 aug / 16:30 av frida

Skriv en kommentar:

Namn
E-post (Kommer inte att publiceras)
Hemsida
Kontroll (Summan av två och fem med stora bokstäver)
Kommentarerna innefattas inte av Stureplan.se:s utgivarbevis. Det innebär att du själv ansvarar för innehållet i dina kommentarer, även vad gäller straffskyldighet.
MER PÅ STUREPLAN
Fredag 3 februari - 17
Fredag 3 februari - 38
Fredag 3 februari - 34
Torsdag 2 februari - 60
Torsdag 2 februari - 130
Torsdag 2 februari - 96
Torsdag 2 februari - 91
Onsdag 1 februari - 117
Torsdag 2 februari - 87
Torsdag 2 februari - 89
BILDREPORTAGE FRÅN SVERIGES BÄSTA FESTER OCH NATTKLUBBAR
Ambassadeur
Ambassadeur
Fredag 3 februari
Magenta
Magenta
Fredag 3 februari
PUSH
PUSH
Fredag 3 februari
Sturecompagniet
Sturecompagniet
Fredag 3 februari
Laroy
Laroy
Fredag 3 februari
White Room
White Room
Fredag 3 februari
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Fredag 3 februari
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Torsdag 2 februari
Suite/Sturecompagniet
Suite/Sturecompagniet
Torsdag 2 februari
Laroy
Laroy
Onsdag 1 februari
White Room
White Room
Onsdag 1 februari
Om Bloggkommentatorerna

Anna-Maria och Mia kommenterar, diskuterar och analyserar bloggar. Här uppdateras du om det senaste i bloggvärlden. Den vinklade versionen.

Du når dem bäst på mail.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kategorier
Hem

Hem  |  Nyheter  |  Bilder  |  Nöje  |  Folk  |  Uteliv  |  RSS  |  Disclaimer  |  Om Stureplan 

Stureplan Web AB | Box 55719, 114 83 Stockholm | redaktion@stureplan.se
Ansvarig utgivare: Carl M Sundevall | Redaktionschef: Mathias Nordgren | Redaktör: Karin Sjödin

Annonsering: Leonard Müller - leonard@stureplan.se

 
Copyright Stureplan.se - All information (gäller även bilder) på Stureplan.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.
Stureplan.se är en del av Stureplansgruppen.