Prinsessan gör en Kissie

18 mar / 09:53 av Anna-Maria under: Prinsessan

Jag har svårt att förstå Prinsessan som skall operera brösten. Hon får såklart göra som hon vill men eftersom hon skriver om det i bloggen så måste jag kommentera det eftersom jag tycker att det är synd på en sån vettig människa. Jag tycker att det är synd att hon tycker så illa om sig själv att hon är beredd att lägga sig på operationsbordet, söva sig, låta någon skära i henne och stoppa i främmande föremål i en frisk kropp för flera tusentals kronor. Varifrån kommer de här tankarna om att hon inte duger?  Hon är ju hur snygg som helst.

Varför tycker jag att hennes val är svårt att förstå då? Jo.

Dels för att hon bidrager till de sjuka idealen. Vi förfaller alla och vi kan inte se ut som innan vi födde barn när vi har fött barn. Vi blir äldre och kroppen ändrar utseende. Skall man ändra på allt som förfaller? Då får man inte göra annat än att ligga på operationsbordet. Varför kräver vi att vi skall se ut som innan vi födde barn? Varför kräver samhället det av oss? Ett av Prinsessans argument är att det är jättemånga som opererar sig och att det inte är något konstigt med det. VA! Är det inte konstigt att lägga in främmande föremål i kroppen? Att operera en frisk kropp är så konstigt det kan bli. Att fler och fler gör det borde få oss att stanna upp och tänka på vad det är som händer. Jag vill INTE att det skall bli obligatoriskt med en bröstoperation efter att man har fött barn. Vill ni?

Vad som är svårast för mig att förstå är hur man kan säga att man tycker att det är okej att ens dotter opererar brösten. Att tänka så känns väldig egoistiskt. Prinsessan motiverar sitt val att operera sig genom att tillåta sitt barn att göra samma sak. Hade hon förbjudit sin dotter så hade det varit fel att göra det själv. Jag tror egentligen inte att hon vill att lilla Ella skall göra det. När jag tänker på min lilla Limpiloppa jag har hemma så ser jag bara perfektion och kommer alltid att göra. En fin, frisk liten glad flicka som precis har lärt sig gå och hon skall ALDRIG få bli påverkad av att andra faller för de sjuka idealen. Det måste vara min utgångspunkt i alla fall. Jag som mamma är en av de viktigaste personerna i hennes liv och jag måste visa henne vad som är okej och hur hon skall få styrkan att stå emot alla ideal som inte är friska. Om jag som mamma visar min dotter att det är okej att inte tycka om sig själv så har jag misslyckats fatalt. Sen har Prinsessan en son också. Vad får han för bild av kvinnor efter detta? Det blir lika fel där.

Det tredje. Tänk att bli känd som mamman med silikonbrösten i bygden. Kul. Nej, inte speciellt. Förnedrande på många sätt. Speciellt för barnen.

Det här är kanske hårda ord men jag står för vartenda ett. Men jag tror att om man bryr sig om vad andra tycker om ens kropp så lär man få ännu mer ångest efter att ha opererat sig för då tycker folk ännu mer saker och kollar in andra "brister" istället.

Ni är ju bra som ni är! Lägg energin på något vettigt istället.

 

98 Kommentarer

Åh, jag kan bara instämma helt och hållet! Hur bra skrivet som helst, det var precis sådär jag kände när jag läste hennes inlägg. Det är väl klart att det inte är det just Josefins operation i sig som är problemet utan hela idealet som skapas och vilken bild man förmedlar till andra, och i synnerhet sina barn. Hur ska man kunna säga till sina egna barn att de duger och är fina som de är, att alla är olika och att är så det ska vara när man själv OPERERAT sig för att passa in i en idealbild av en människa som egentligen knappt finns. När Ella bli tonåring och beklagar sig över sitt utseende, hur ska då Josefin kunna säga att "men du är så fin som du är" när hon själv står där med fejkbröst för att hon själv inte ansåg sig duga som hon är?

18 mar / 10:07 av Amalia

Nej, det är sant. Efter det måste man ju utgå från något annat när man peppar sina barn. Typ: "Ingen fara! Vi gör om dig! Det går att ordna hos doktorn!"

18 mar / 10:12 av Mia

Vilken kraft i det här inlägget! Håller med om vartenda ord. Däremot börjar jag fundera på om det är vanligare att "vackra" människor opererar sig. Det borde ju logiskt sett inte vara så, men kanske är det svårare att acceptera kroppens förfall om utseendet varit en del av den man är? Själv är man ju halvful och börjar åldras, men i vilken ände ska man börja att operera sig liksom? =P. Lika bra att strunta i det och gilla-la-la-la läget :)

18 mar / 10:19 av Buttersmurfen

Det tror jag också. De flesta som opererar sig är typ perfekta, men själva ser de en liten detalj som sticker som fan i ögonen på dem och då väljer de att åtgärda den (sen hittar de i och för sig ofta något nytt att reta sig på). Vanliga människor kan liksom inte fästa blicken på något som är värre än det andra. Undantaget är ett gammalt manligt fyllo som jag bodde granne med för några år sedan. Han lyfte plötsligt ögonlocken! Man bara: "Åh vad fint det blev! Hädanefter kommer du se mycket fräschare ut när du somnat på uteserveringen på Pizzan!"

18 mar / 10:26 av Mia

Jag kan hålla med men sen tänker jag på allt annat vi gör för att förändra oss (om än inte permanent) som smink, frisyr, underkläder som ska trycka, suga, klämma, putta ... varför är det värre att operera sig?

Jag är själv kluven i frågan så jag tycker inte det är bra med operation men samtidigt är det inte så enkelt kan jag tycka.

18 mar / 10:25 av caroline

Jag förstår din tanke men skillnaden är att en operation är permanent medan man tvättar av sminket och borstar ut håret innan man går och lägger sig. DET tycker jag är en stor skillnad!

18 mar / 10:35 av Ida K

Inte bara för att det är permanent, jag gillar tatueringar till emepexel (en hemsk dubbelmoral enligt många) men för att det är en risk. Och en dyr risk, en ingrepp i en frisk kropp för att följa och spä på en vitt utbredd "norm". Man söver sig, man genomgår invasiv kirurgi utan att fixa det egentliga problemet, man löser ett symtom.

18 mar / 11:58 av Alex

LOVE YOU!!!! Så fantastisk bra skrevet. xxx

18 mar / 10:26 av Marie

Jag kan inte förstå vad du skriver. Bidrar till de sjuka idealerna?? Jag har fyra i min familj som har gjort bröstoperationer och dem säger att det är de bäst spenderade pengarna i deras liv. För det är faktiskt inte så roligt att ALDRIG kunna bära upp en u-ringat tröja eller en tubklänning. ALDRIG kunna ha en fin bikini på sig, för man kan inte bära upp den.

Det är så enkelt att säga såhär när man kanske inte själv har ont av det. Men färga håret, tatuera sig, sminka sig, pierca sig, spanx, färgade linser etc. etc. etc detta är helt okej men just att operera sig det är fult. Jag förstår inte detta. Låt för helvete folk göra vad dem vill med sina pengar och sin vilja. Om jag har mått dåligt över något i hela mitt vuxna liv och att jag sedan kan betala 40 000kr för att förbättra detta så är det för mig självklart att jag gör detta.

Jag tycker att alla människor är vackra och fina som dem är men om inte jag känner mig vacker och fin då måste jag få göra så att jag känner mig fin.

För när man ser på dokumentärer av någon stackars unge som har fått stora öron som han har blivit mobbad för då ler alla och tycker det är så skönt när han äntligen får operera dem så att han ser ut som de övriga i skolan, men när en tjej utan bröst äntligen kan få ett par då blir hon en korkad bimbo. Vilket jävla århundrande lever vi i??? 1600? 1700? Nej 2011

Idealen finns där som du beskriver men vem vill stå utanför som ett jävla ufo och känna sig oatraktiv och ful? För det är så man känner sig om man har komplex för något.

Snälla spä inte på plastikbröst-bimbo-korad grejen ännu mer. SKIT I vad andra gör och sköt er själva!!!

18 mar / 10:31 av louise

Du tycker inte det ringer en klocka när fyra (4!) kvinnor i din familj har opererat brösten? Du förstår fortfarande inte vad A-M menar med att man är med och bidrar till sjuka ideal? Om det normala i din familj är att operera friska bröst så kommer varenda kvinna göra det in i evigheten hur fan de än ser ut.

18 mar / 10:38 av Mia

Jag maste halla med, skitbra skrivet.

Om jag hade barn skulle jag daremot fundera ordentligt over riskerna med operationen.

18 mar / 10:43 av anna

Om jag var så missnöjd över något så att jag var beredd att lägga 40.000 spänn på att förändra det så skulle jag använda dessa pengar till att gå i terapi istället. För det är i hjärnan missnöjet sitter, det är där jag skulle lägga all min energi och pengar på att förändras. Plasttuttarna kommer börja hänga de med och då kommer det där missnöjet fortfarande spöka i hjärnan.

Jag har själv en stor och ful näsa och när jag var yngre längtade jag till den dagen jag skulle kunna operera den. Men helt plötsligt kom livet ikapp och jag insåg att det finns så mycket annat att bry sig om här i livet än en ful näsa. Och andra människor tycker inte sämre om mig för att jag har en ful näsa, varför skulle då jag tycka illa om mig själv?

Vad gäller tatueringar så gör man väl inte dem för att bli "snyggare", dem gör man för att man vill visa mer av sin personlighet på utsidan (man tatuerar en häst för att man gillar hästar, eller en skiftnyckel för att man är mekaniker, eller en text från en låt som man älskar)? Så resonerar jag. Och resten av skönhetsgrejerna du tar upp är ju inget permanent, det kan man välja bort när som helst!

Lite mer Hakuna Matata skulle behövas i detta land tror jag!

18 mar / 10:54 av Ida

Det är ju just det du skriver att du tycker det är så normalt att operera brösten, som är så skrämmande. Fattar du? Sen får du givetvis göra vad du vill med dina pengar.

18 mar / 11:58 av Anna

Ida - så sant, ungefär vad jag ville skriva.

Men Louise, vad är det som gör att hur ni mår hänger på att ni tydligen inte kan ha en viss sorts bikini? Eller en viss typ av tröja? Det finns ju så vansinnigt mycket andra kläder? Och vem säger att ni INTE kan ha dessa plagg ändå? På vem sitter en tubklänning (varför man nu skulle vilja ha en sån) uppe utan fusk? Det är väl det som är sorgligt isf, men nej, alla kan inte ha alla kläder och ingen kan operera sig till att passa i alla typer av kläder.

Gör som Ida skriver, fixa problemet inte symtomet.

18 mar / 12:03 av Alex

Men man kan ju fasen inte jämföra en operation med att klippa sig. En operation är ett ingrepp som sätter en enorm stress på kroppen. Fattar inte att man gör onödiga operationer... Ett ingrepp medför alltid en risk.

18 mar / 12:36 av hanna

Louise: Du verkar mena att man inte kan bära upp en u-ringad (urringad?) tröja eller en tubtopp om man har fel sorts bröst, bröst som behöver korrigeras. Detta om något är sjuka ideal. Du bör ifrågasätta varför man inte kan ha på sig dessa plagg bara för att ens bröst inte ser ut på ett visst sätt.

19 mar / 23:42 av Anna

Anna mfl det handlar inte om att jag tycker att någon annan är ful som inte har stora bröst. Jag kan tycka att det är jättefint men jag själv personligen känner mig inte kvinnlig. Jag är inte jättesmal och det stör mig inte så mycket, men är man inte jättesmal och ha lite mage men inga bröst så känner man sig kanske inte så kvinnlig utan mer som en tjej i tonåren. Jag förstår att vi har alla olika tycken och smak, det är bra men låt oss som vill operera få operera.

Ocj jo jag kan visst jämföra bröstoperation med att färga håret (skrev inte att klippa sig) det går enkelt att plocka ut sina implantat också. Vi gör allt det där för att känna oss fina, det är bara en fråga om hur mycket pengar, tid och risk man är beredd att offra.

Härligt att höra alla moral-tjejer som pratar om den fina insidan och om det ändå hade fungerat så i verkligheten men det gör det tyvärr inte.

20 mar / 08:41 av louise

Risken man tar när man är färgar håret är att det ska bli fel färg eller att håret trillar av. Risken man tar när man gör en operation är att man kan dö på operationsbordet... Men om du tycker det är samma sak, så OK.

20 mar / 19:37 av hanna

Saken är väl att ni, genom att alla opererar er, faller för de sjuka idealen och bidrar till dem. Du beskriver ju själv känslan och förmedlar ett budskap som säger "operera er, då blir allt bra". Hur kul är en värld där alla är perfekta, och inget är äkta på någon? SÅ JÄVLA TRÅKIGT. Vi har alla komplex. Jag har massor med komplex. Men bara för det väljer jag inte att betala, operera och blir nöjd. Dessa komplex har jag på grund av dagens ideal (något som du troligtvis inte tänkt på eftersom du inte förstår...) men jag är ju faktiskt jag. Hur gärna jag än vill ha en perfekt näsa - skulle jag aldrig vilja betala för den.

19 nov / 11:52 av Antonia

Jättebra argumentation! Jag håller med till 110% Det är så himla synd att Josefine inte kan acceptera sina brister, ingen är perfekt, ingen behöver vara perfekt. Vad hände med "var tacksam för vad du har"?

18 mar / 10:34 av M

Jag förstår att du menar väl, men det är ju ingen "brist" att ha små bröst.

18 mar / 10:42 av Emelie

Nej det är ju verkligen inte det!

Varför ska man se olikheterna hos varandras kroppar som brister?

18 mar / 12:05 av Alexandra

Väldigt klokt skrivet. jag blir ledsen när allt är så fixerat vid yta hela tiden. Det finns så mycket annat roligt och intressant i livet.

18 mar / 10:40 av Emelie

Om Josefin upplever det som en brist att ha tomma hängiga bröst så är första steget att acceptera det som det är. Och låt oss vara ärliga, samhället har byggt upp vissa riktlinjer för vad som är vackert och inte. Det är inte hållbart att blunda för det. Däremot tror jag dock på att acceptera det som anses som brister och förstå att ingen är perfekt.

18 mar / 11:55 av m

Jag förstår fortfarande inte varför det är så viktigt att varje dag jobba på sin insida, men att det är fullständigt tabu att ändra på sin utsida. Det är väl upp till var och en hur de vill göra. Jag skulle aldrig operera mina bröst som de ser ut nu, men om tio år, om de ser ut som fan och jag har råd? Kanske det.

18 mar / 10:44 av airaM

Håller med

19 mar / 17:43 av saharasara

Varför insidan är så viktig? För att människor inte kommer att älska en på grund av ens yttre, utan ens inre. En vän eller en partner som värdesätter en utifrån hur man ser ut är inte värd att ha kvar.

19 mar / 22:39 av Anna

Men herregud. Vadå att bli känd som mamman med silikonbröst? hon har ju inte tänkt att göra bröst a la kissie. Hon vill antagligen återgå till den form hon hade innan hon fick barn. Jag vet flera som har silikon men som det inte alls syns på, som ser naturliga men fylliga ut. Så fort silikonbröst nämns tror alla man går från A till D ..eftersom hon hade fina bröst innan hon ammmade, vill hon få dem tillbaka, så egentligen gör hon inte om sig till någon annan än sig själv.

Folk stoppar upp bhn för att få större tuttar, pushar och fejkar. Det är det ingen som protesterar mot, det måste isåfall också handla om att inte vara nöjd med sig själv och försöka förändra sig? spela roll om det är permanent eller inte isåfall?

Låt varje människa göra vad den vill. Konsekvenserna får de själva ta sen.

Josefin är en underbar tjej, så det här förändrar verkligen inte min syn på henne. She's still a wonderful mum.

18 mar / 10:45 av natta

EXAKT!!!

18 mar / 10:48 av louise

Exakt! Hon ska ju bara återställa brösten till sitt forna jag, vad är förnedringen i det?

18 mar / 10:58 av Amelia

Nu har jag visserligen inte tänkt att skaffa några barn, men om jag hinner ändra mig och vill skaffa barn, då kommer jag samma dag jag plussar på den där lilla stickan börja spara pengar till alla tänkbara operationer man kan tänkas behöva göra. Jag vänder på er frågeställning. Varför ska vi behöva tvingas finna oss i en kropp som blivit så förändrad av en graviditet att man inte känner igen sig själv?

18 mar / 10:50 av Ajlin

Man förändras inte så fruktansvärt efter en graviditet att man mer ser ut som sig själv med konstgjorda kroppsdelar innanför huden.

18 mar / 11:08 av Mia

Mia - "Man" förändras inte så mycket? Det är väl ändå j-vligt (ursäkta språket) individuellt?

18 mar / 11:13 av airaM

Därför att det är NATURLIGT! På samma sätt som att det är naturligt att växa på längden när man är yngre, få rynkor när man blir äldre osv är det naturligt att kroppen förändras efter att man varit gravid. Varför ska man ändra på något som är tidens naturliga gång? Då kommer man ju få tillbringa resten av sitt liv i en operationssal för att hinna stoppa alla förändringar. Problemet är ju att man skapat ett IDEAL som säger att toppiga, fylliga bröst är det rätta och snygga trots att det inte är naturligt. Det vore väl bra mycket bättre om vi kämpade för att idealet är det naturliga, så som vi ser ut, oavsett hur det är.

18 mar / 11:16 av Amalia

Självklart är det individuellt hur mycket man förändras efter en graviditet. Jag har tjejkompisar som är mammor och en del utav dem är nog baske mig snyggare nu än de var före graviditeten. Jag för egen del tänker inte chansa och hoppas att mina bröst är taxöron när jag ammat färdigt. Och ja, det är naturligt att förändras, men jag är verkligen ledsen - jag tänker inte acceptera att förändras till det sämre. Rynkor och grått hår kommer jag välkomna när jag blir gammal, jag tycker att det är fint. Att ha hängiga pattar när jag är 33 för att jag har helammat två ungar tycker jag är fult och därför vill jag inte ha det. Punkt. Att det ska moraliseras över vad vuxna kvinnor gör med sina egna kroppar och sina egna pengar är vad jag tycker är sjukt i den här diskussionen.

18 mar / 11:36 av Ajlin

Men vad är det då som fått oss att tro att det är till det sämre? Det är det jag tycker är så synd. Små bröst = dåligt/fult. Rynkor = dåligt/fult. Hängbröst = dåligt/fult. Stor näsa = dåligt/fult. Allvarligt, vi är olika. Det är sorgligt att det inte får vara normen. Sedan ska man inte skita i sin kropp men man kan vårda sig på andra sätt än med skalpell, som dessutom är bättre för själen.

18 mar / 12:09 av Alex

Därför att förändring av kroppen är en DEL AV LIVET. Precis som kroppen förändras jämför med när du är 20 år och 40 oavsett om du får barn eller ej. Om man nu har sådana problem med att ens kropp förändras för att man skaffar barn kanske man borde överväga om man verkligen ska skaffa barn. Att kroppen förändras genom livet är naturligt och jag förstår inte vad som är så satans fruktansvärt med det, är det inte en bearbetning man gör när man är gravid - att man kommer förändras? Är det inte något att vara stolt över, att din kropp har burit och närt ett barn, är du kropp mindre duglig för det då?

18 mar / 12:36 av Ida

Ida, du kan väl inte på allvar mena att man inte ska skaffa barn bara för att man känner för att fixa till brösten efteråt? Det har väl du absolut ingenting med att göra?

18 mar / 13:31 av airaM

Helt ärligt, det kanske är att dra det lite långt, men jo det menar jag. För jag tycker barn ska ha föräldrar med självförtroende, självkänsla och självrespekt. Jag tycker att man ska ha nått det innan man sätter ett barn till livet så man är medveten om vad man själv vill förmedla för ideal till sina barn. Det är absolut en sak man ska tänka igenom innan man skaffa barn, för kroppen förändras (självklart!).

18 mar / 13:41 av Ida

Jag håller med dig Ajlin till 100 % och jag blir så jävla upprörd när jag läser vad t.ex Ida skriver. Jag är 26 år och Gravid nu, det var oplanerat. Det som förändras på min kropp som jag inte känner mig nöjd med efteråt det kommer jag att förändra. Skulle jag hellre då tagit bort mitt barn för att jag inte känner mig redo för att min kropp förändras?? Nej då fixar jag hellre till det. Om ni allihopa är så lyckliga och nöjda med er själva och acceptar att er kropp förändras, fine! Jag accepterar det. Men då ska ni fanimej acceptera de som vill fixa till sig. Det handlar ju inte om baouta stora lökar utan om att man vill ha ett par fina bröst som får en att känna sig kvinnlig och sexig. Sen finns det olika typer av sexighet. Men jag tror att de kvinnor som föder barn oftast jämför sig med sig själva och hur de såg ut innan. Och det är INGENTING konstigt med att vilja återställa det. Jag tycker att ni som moraliserar över detta borde skämmas!!

19 mar / 10:50 av Stina

Otroligt insiktsfullt och bra skrivet. Jag håller med i vart enda ord. Tänk om fler kvinnor, mammor och människor tänkte så här.

18 mar / 10:57 av Sophie

Det är ju upp till var och en men det är så tråkigt att blir så vanligt att det blir fel på oss som vill vara nöjda som vi är. Ju fler som gör det desto mer hets på alla andra som inte gör det. Det är tråkigt att kvinnor opererar sig för mäns skull, för det är så oavsett om man säger att det är för ens egen skull. Tycker operatuion är för dem som har missbildningar eller extrema saker som en megastor näsa som folk reagerar på.

18 mar / 10:58 av Erika

Jag tycker inte det är konstigt. Jag har idag små bröst och skulle jag få ännu mindre efter att ha fött barn (om jag får den möjligheten) skulle jag starkt överväga en operation. Det är inte kul att vara helt platt. Och har man då möjligheten att få en b-kupa så varför inte? Tror inte terapi skulle få mig att acceptera ett par obefintliga bröst. Man kan ju må hur bra som helst i övrigt.

18 mar / 11:03 av Sofia

Göra en Kissie? Nu tar ni väl i lite väl mycket tycker jag. Och självklart blir det en stor sak av det då hon faktist har en blogg där hon skriver om det. Jag tycker det är strongt av henne att stå för det. Om hon nu vill göra det så är det hennes val. Hennes kropp. Bara för att hon nu gör en operation, som dessutom inte ens går att jämföra med Kissies så betyder det inte att hon kommer göra fler, Herregud. Och det ni skriver att "vem vill bli känd osm mamman med siikonbröst i bygden" Men herregud, jag tror inte hon kommer göra så pass stora att de enda man ser på henne är tuttar. Men ni kanske är sånna som snackar skit om alla mammor på era barns förskolor som opererat sig, dömmer ut dem. Lite den känslan får jag. Men som sagt, alla har rätt till sin åsikt,ni som är emot, jag som tycker att hon får göra som hon vill, så länge hon mår bra och tänker igenom det och tänkker igenom vart hon står när ella blir äldre

18 mar / 11:07 av Lovis

Jag är så kluven i frågan. Strävar vi inte alla efter ett ideal? Smink, hår, kläder och kropp? Vad sänder du ut för signaler till din dotter A-M när du bättrar på ditt utseende genom att måla det?

Jag vet att en operation innebär en risk, absolut. Men det gör bungy jump också. Ska man avstå från något för att vara en god förebild? För att inte riskera att lämna sitt barn föräldralös? Jag bättrar ständigt på saker jag inte gillar med mitt utseende, men vart går gränsen? Jag är emot bröstoperationer, är jag en hycklare? Tänker att jag hellre skulle spendera pengarna på, som någon nämnde, terapi. Kanske ta med mig familjen på en livsbejakande resa till Afrika som får mig att ändra perspektiv.

Men om jag idag fixar och trixar, retar mig på småsaker. Varför tar jag inte tag i det istället för att förlänga håret, ögonfransar, färga ögonbryn och gå ut i stay ups? Visst, det är inga bestående ingrepp som en operation men problemet lär väl bottna i samma sak.

18 mar / 11:16 av J

Jag tycker att nånstans måste man stanna upp och fråga sig hur långt man är beredd att gå för att följa idealet. Ja, jag rakar ben, jag sminkar mig, jag blonderar håret. Men på nåt sätt är det min gräns. hit men inte längre. Och sen får min bröst vara hur små och strutformad som vill.

18 mar / 11:30 av josefin

Skriv en kommentar:

Namn
E-post (Kommer inte att publiceras)
Hemsida
Kontroll (Summan av sex och fyra med stora bokstäver)
Kommentarerna innefattas inte av Stureplan.se:s utgivarbevis. Det innebär att du själv ansvarar för innehållet i dina kommentarer, även vad gäller straffskyldighet.
MER PÅ STUREPLAN
Fredag 25 maj - 7
Torsdag 24 maj - 42
Torsdag 24 maj - 62
Torsdag 24 maj - 96
Torsdag 24 maj - 83
Onsdag 23 maj - 150
Onsdag 23 maj - 105
Tisdag 22 maj - 133
Tisdag 22 maj - 83
BILDREPORTAGE FRÅN SVERIGES BÄSTA FESTER OCH NATTKLUBBAR
Premiär: Wall
Premiär: Wall
Torsdag 24 maj
Invigning: Humlegården
Invigning: Humlegården
Onsdag 23 maj
Club X
Club X
Onsdag 23 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Onsdag 23 maj
Laroy
Laroy
Onsdag 23 maj
White Room
White Room
Onsdag 23 maj
Helgens bästa bilder
Helgens bästa bilder
Söndag 20 maj
PUSH
PUSH
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Lördag 19 maj
Magenta
Magenta
Lördag 19 maj
Sturecompagniet
Sturecompagniet
Lördag 19 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Lördag 19 maj
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Lördag 19 maj
Laroy
Laroy
Lördag 19 maj
White Room
White Room
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Fredag 18 maj
Magenta
Magenta
Fredag 18 maj
Om Bloggkommentatorerna

Anna-Maria och Mia kommenterar, diskuterar och analyserar bloggar. Här uppdateras du om det senaste i bloggvärlden. Den vinklade versionen.

Du når dem bäst på mail.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kategorier
Hem

Hem  |  Nyheter  |  Bilder  |  Nöje  |  Folk  |  Uteliv  |  RSS  |  Disclaimer  |  Om Stureplan 

Stureplan Web AB | Box 55719, 114 83 Stockholm | redaktion@stureplan.se
Ansvarig utgivare: Carl M Sundevall | Redaktionschef: Mathias Nordgren | Redaktör: Karin Sjödin

Annonsering: Leonard Müller - leonard@stureplan.se

 
Copyright Stureplan.se - All information (gäller även bilder) på Stureplan.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.
Stureplan.se är en del av Stureplansgruppen.