Dennis är ute på tunn is?

19 jul / 17:32 av Anna-Maria under: Dennis

Apropå Dennis inlägg igår. Rätta mig om jag har fel men Islam kan inte vara en farlig religion. Om det är något som är farligt så är det hur utövarna av religionen tolkar den och hur de anväder religionen som täckmantel för elakheter. Det händer i alla religioner. Se på Knutbymorden tex. Där pastorn använde Gud för att få barnflickan att skjuta sina medmänniskor. Det är alltså inte religionen i sig som är farlig. Det är väl inte så att alla muslimer tycker att homosexualitet inte är okej? Ana Gina tex. Hon är troende muslim och hänger sig till Islam. Var står hon i frågan? Jag kan inte tänka mig att hon tycker att homosexuella inte skulle vara okej. Vi skickar frågan vidare till henne alltså. Hon kan ju det här med Islam. Redogör för oss, bena ut situationen.

 

43 Kommentarer

Åh, såna här diskussioner igen. Nu känns det skönt att kommentarerna krånglar lite fortfarande. Det är ju så olika, alla religioner har människor som är på olika nivåer av, ja, "hängivenhet" i brist av bättre ord. En kristen/muslim/etc vill utrota alla bögar, en annan accepterar dem.. man kommer ingen vart i såna här ämnen.

19 jul / 17:40 av L

Ingen religion är mer farlig än nån annan däremot tycker jag inte att religion är hälsosamt överhuvudtaget.

19 jul / 17:41 av Malin

Religion överhuvudtaget är som droger, människor har svårt att hantera det.

19 jul / 18:02 av Matilda i Santa Barbara

Det finns moderata muslimer (som Ana Gina) men ingen moderat islam.

Islam är inget annat än en barbarisk, kvinnohatande, förtryckande, fascistisk ideologi, maskerad till en religion. Av alla de stora religionerna är islam den värsta och mest hänsynslösa. Deras mentalitet är på samma nivå som kristendomen var på för 500 år sedan. Islams agenda handlar bara om makt och förtryck. Kvinnor ska spärras in i burkor och lyda mannen, sharia införas, homosexuella ska dräpas, och oliktänkande människor ska tystas till varje pris. Islam tål ingen kritik, alla som vågar kritisera den hotas med våld.

Det är en fruktansvärd ideologi som inte har någon som helst plats i vårt civiliserade samhälle!

(Och innan alla politiskt korrekta hoppar på mig och gråter "rasist", ja, jag vet att kristendomen inte heller är någon solskenshistoria.)

19 jul / 18:10 av Maria

Nej, jag jobbar faktiskt dagarna i ända, som de flesta vanliga människor. Vad gör du då?

19 jul / 18:23 av Maria

Men om det finns moderata muslimer, som inte tolkar eller utövar islam på det sättet du beskriver, då går det inte heller att säga att religionen handlar om förtryck. En religion uttrycks bara så som dess utövare uttrycker den. För att ta ett exempel: jag är kristen (Allianskyrklig, om någon tycker det är viktigt), aktiv, hängiven, osv. Jag tycker inte att homosexualitet är fel. Då kan man självklart inte säga att kristna tycker homosexualitet är fel. Vissa kristna, ja, men inte alla. Inte heller kan man då säga att kristendomen är emot homosexuealitet, för vad är kristendomen förutom de kristna? Gud och Jesus, men deras existens är fristående, oberoende av människors tro. Jag kan aldrig veta vad Gud tycker om homosexualitet, lika lite som vem som helst, och skulle aldrig göra anspråk på det. Förutom Gud är kristendomen emellertid också organiserade och oorganiserade religionsutövare, som i olika tider tycker och tror olika saker. Kristendom kan alltså inte separeras från kristna.

På samma sätt måste det vara med islam - vissa muslimer är säkert som du beskriver, precis som vissa kristna är det, men absolut inte alla. Man kan därför inte säga att muslimer är på ett visst sätt, eller att islam är det. I så stora och splittrade religioner som kristendom och islam finns det alltid olika strömningar och åsikter, och det går inte att säga att "islam är så" eller "kristendomen är så", utanför vissa generella doktriner, som att Jesus är Guds son i kristendomen.

Ursäkta avhandlingen, men det här är en hjärtefråga:)

19 jul / 18:25 av Sally

det finns nazister som har en del invandrar kompisar, alltså kan man inte säga att nazismen i sig är rasistisk utan det är vad varje nazist gör den till?

kom igen, om det är som du säger så finns alltså ingen religion, för varje människa tar en egen ställning i varje fråga? klart att organiserad religion säger till folk vad de ska tycka och agera, vad är annars en religion? om du inte vet säkert vad gud tycker i en enda fråga, hur lever du då ditt liv efter gud?

19 jul / 18:39 av anna

Maria, jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

19 jul / 19:53 av Isabelle

+1. Håller helt med! Trött på skiten nu, vill inte ha mer av islam här i Sverige.

19 jul / 21:10 av Ella

jag har faktiskt sett en video där ana gina pratar om homosexualitet, och hennes ståndpunkt var faktiskt inte speciellt liberal om jag kommer ihåg rätt. hon sa att inom islam är homosexualitet en synd, eller inte attraktionen men handlingen. men helt klart en SYND. samtidigt så har jag för mej att hon gick på pride, så jag vet inte riktigt hur får får ihop det. islam har faktiskt en jättehård inställning mot homosexualitet, googla olika islam sajter så får ni se. så där tycker jag faktiskt att kristendomen har kommit mycket längre på den punkten än isalm, då det till och med finns homosexuella präster. så

19 jul / 18:15 av anna

Det kanske går ihop så att hon helt enkelt "väljer bort" islams syn på homosexuella, precis som hon valt bort slöja?

Hade alla de som är religiösa följt sina religion slaviskt hade världen sett väldigt annorlunda ut. På gott och ont, faktiskt!

Jag blir lite rädd av det DennisM säger, ännu mer rädd blir man ju när man läser kommentarerna hos honom. Hade det varit för 70 år sedan hade det varit judarna det skrevs om det är jag helt övertygad om. Och det är läskigt.

19 jul / 18:21 av Elin

Elin, du har så rätt. För 70 år sedan var det judar som tog emot skit, nu är det muslimer. Och tänk bara på vad som hände miljoner judar då. Något att fundera över? Ja!

19 jul / 18:27 av AnnaN

ehh. hur får du det till att hon väljer bort den delen då hon sakligt förklarat i 10 min varför och hur det är fel och inte går ihop med islam?

förövrigt så har hon sagt att hon defenitivt kommer att sätta på sig slöjan i framtiden.

jag håller inte med att judehatet är samma sak. judarna fick skit för att de skulle ha en värdslig konspiration och skulle utrotas och all annan möjligt nonsen påhitt. islam får kritik för att den har en kvinno/människosyn som är långt efter dagens samhälle. kristendomen kritiseras för liknande sak. varför är det då rasitiskt att kritisera islam? islam är en tro, något du gör ett val att tro på och följa, inte en etnicitet. och dennsim är faktiskt saklig i sin kritik mot islam och det är ingen hatpropaganda mot muslimer han skriver.

19 jul / 18:53 av anna

Sally,

man kan visst säga att islam är på ett visst sätt. Titta bara på alla muslimska länder som Iran, Irak, Afghanistan etc. och jämför dem sedan med västerländska, icke muslimska länder. I dessa länder finns ingen demokrati, ingen yttrandefrihet, inga mänskliga rättigheter. Kvinnor får inte gå utanför dörren utan burqa eller manligt sällskap, homosexuella avrättas, otrogna män och kvinnor stenas, småbarn könsstympas, barn gifts bort med gamla män, alla som kritiserar religion fängslas/avrättas...Listan är lång. Dessa är muslimska länder, där människorna lever strängt efter Koranen, efter ISLAMS lagar! Koranen uttryckligen förbjuder homosexualitet, och för muslimer är den det största rättesnöret i samhället. Koranen kan ej ändras eller reformeras efter dagens samhälle så som kristendomen gjort i många fall (t.ex. svenska kyrkan och homosexualitet). Koranen är Allahs ord, och det är lag.

Naturligtvis finns det som jag sade moderata muslimer som väljer bort vissa delar ur religionen, precis som kristna gör, men de är få. Muslimer överlag är mycket mera bokstavstroende i sin religion än vad kristna är. Koranens ord gäller nu och för alltid för dem.

Kan även tilläggas att jag är uppvuxen i invandrartäta områden, och träffar muslimer dagligen. Har ännu aldrig stött på en som accepterat homosexualitet. För dem är det den största synden som finns och den är oförlåtlig.

19 jul / 18:52 av Maria

jag har heller aldrig mött en muslim som är helt accepterande kring homosexualitet. det mest liberala jag har hört är att homosexualitet är en synd, men det är inte deras sak att döma utan det upp till gud. helt okej åsikt som funkar i ett demokratiskt samhälle, men man kan ju knappast säga att de är neutrala i sin acceptans.

19 jul / 19:05 av sofi

Du sofi, jag känner en troende muslim som är bisexuell. Det du.

19 jul / 20:49 av AnnaN

Till Maria! Hahahah! Finns inget värre än sådana som du som uttalar sig om saker de inte har den minsta vetskapen om. Jag måste säga att jag AVSKYR sådana människor och önskar att de kan grävas ner in i marken för att aldrig mer smutsa världen med sin okunskap och analfabet.Sa du att Irak är icke demokratiskt land? har du lillevän, glömt bort, att Sverige har stött kriget mot Irak med stor mängd vapen där USA hade i mål att bland annat ta bort kommandot ifrån Saddam Hussiens regim och påbygga ett demokratiskt samhälle? Har du följt händelserna efter 2003, att det idag finns parlamentet för de deltagande partierna, att det sker omröstningar, att en invånare kan uttala sig hur denne än vill utan att bli dödad? kan ana det, du som verkar leva i din egen lilla bubbla, bubblan som är full av hat. Kvinnor hit och dit och de får inte gå ut från dörren, ja, det är också därför det för några veckor sen det kommmit ut att läkarstudenter från Iran (tjejer) kommer att besöka Sverige och vara i en av Sveriges sjukhus (Umeå) för att hjälpa samarbeta med Sverige då de bär på kunskaper som är kvalitativa. Kvinnor kan visst inte gå ut ur sina hem, va? hur puckad är du egentligen? Om du nu känner till ett land som har det på det viset ( finns så klart ej, då du inte kan säga att hela landet gör si och så) så kan du alltid lära dig att inte göra en liknelse för alla andra grannländer...Jag har flera homosexuella vänner, och nej så jag har inget emot dem.. Sen kan jag ställa fram en fråga till er alla, vrf i hela friden är det så att t.o.m i Sverige så skall homosexuella killar dela omklädningsrum med killar? Borde inte detta säga mycket om vad som anses för normalt och icke normalt? För övrigt tycker jag att du kan spara din energi på något annat. Muslimer finns i Sverige, och kommer säkerligen inte att lämna landet.. Så du försöker helt o nödan... Det där med judarna för 70 år sen lär inte hända dagens muslimer även om du så nu önskar. Men ja, du kan alltid skylla på muslimer, för visst är det bara dem som omskär sina pojkar( judarna gör), visst är det bara de som har hårda regler (kristendomen,judendomen, hindu etc, har ju nämligen inte det). Du är skrattretande....Sist men inte minst, kan jag tala om för dig, att jag utbildat mig i en av Sveriges äldsta universitet, och har nyligen fått ett jobb där jag valts ut som kan vara svensk ( ja, jag snor ju svenskarnas möjlighet till jobb). Du kan reflektera över den bisarra invandrarpolitiken som är grunden till all problem och alltså på politiken istället för att hata miljontalsmänniskor... Tack för mig!

19 jul / 21:57 av Till Maria?

anna, 18:39:

Du har rätt, jag var otydlig: Självklart finns det auktoriteter även i stora religioner, men lyssnar ju inte på samma religioner. Jag bryr mig till exempel inte om vad påven tycker är rätt sätt att tro. Ganska ofta håller jag inte ens med min pastor om vad som är rätt sätt att tro. Men självklart påverkas man av auktoriteterna, det är ju bland annat därför religionen kallas organiserad. Det jag vänder mig emot är när det generaliseras över hur en viss religion är, eller hur de som tillhör en viss religion är. Självklart finns det röda trådar och gemensamma drag, men också stora skillnader, som alltför ofta ignoreras.

19 jul / 18:52 av Sally

I get your point. absolut. jag vet till exempel att inte alla katoliker är emot kvinnliga präster, men på något sätt tycker jag att de ger sitt passiva medgivande till det då man inte aktivt tar avstånd från de delar i ens religion man inte kan står för, eller sätter press på förändring ( som t ex de som demonsterar mot att den katoliska kyrkan tystat ner övergepp på barn) och på så sätt biter sig antika seder och traditioner kvar i de flesta religioner.

19 jul / 19:15 av anna

All religion är mumbo jumbo..!

Same shit alltså..!

Islam är inte bara shit..den är värre..den är också en jihadistisk politisk ideologi..!

Livsfarlig kombination som i Saudi eller Iran t.ex..!

Stening för MISSTÄNKT otrohet..!

Förekommer inte ens i de mest fundamentalistiska judiska eller kristna ortodoxa avarter..!

Islam är ett hot mot det upplysta västerländska samhället..!

Det är inte någon annan världsreligion..!

19 jul / 19:47 av Estetica

Vet inte varför jag kommenterar, jag är inte direkt religiös själv, men kan lika bra passa på då jag just nu bor, och har bott i Malaysia sedan två och ett halvt år tillbaka. Och Malaysia har ju islam som statsreligion. Dock så är det ett land med väldigt blandad kultur med både malaysier, kineser och indier, och jag har vänner och klasskamrater som är muslimer, kristna, buddhister, hindu, sikh, ja allt möjligt. Och jag har aldrig stött på något som helst förtryck eller kvinnohat under min tid här, i någon av religionerna. De få gånger jag ser burka är det på turister. Så jag tror snarare att det handlar om kultur än religion, hur anhängarna tolkar olika religioner och så vidare.

Jag har både kristna och muslimska vänner som är emot homosexualitet men sedan har jag även många vänner från båda religionerna som är öppet homosexuella.

Så jag tror inte att en religion är värre än den andra, bara att det finns folk som tolkar och lär ut på ett destruktivt sätt. Att lyda regler som skrevs "i Guds namn" för över 1000 år sedan känns inte hälsosamt alls, men sedan finns det ju dem som 'väljer bort' allt det som inte känns aktuellt längre och lever på en variant av sin religion som passar in i den tid vi lever i nu.

19 jul / 20:36 av ida

blir. så. himla. less.

19 jul / 21:42 av muslimah

Blir så trött varje gång den här diskussionen kommer upp.

Har folk öht läst religion i skolan? Vet ni att både judendom, kristendom och islam grundar sig på samma bok, nämligen gamla testamentet?

Allt dåligt som sägs om islam kan även sägas om de övriga abrahamitiska religionerna. Samma snack om homosexualitet, död åt de otrogna, etc. går igen.

Vad är då skillnaden? Jo, i stora delar av "västvärlden" har vi helt enkelt avskaffat statsreligionen. Det är alltså inte så att kristendom på något sätt är bättre, det handlar om att vi inte har religion överhuvudtaget som en del av stat och lagstiftning. Se på Irland och Portugal som är katolska, där t.ex. abort är olagligt. Eller i USA, där det trots en separatistisk konstitution (mellan stat och kyrka) är vanligt förekommande med skolbön, abort visserligen är lagligt men motverkas av kristna fundamentalister. Där vi har kunnat se ett flertal terrorattentat begångna av just kristna fundamentalister (t.ex. Oklahoma-bombningen). Där de skickar soldater på moderna korståg för att utrota islam. Eller i t.ex. en del afrikanska länder där predikan om avhållsamhet och inga preventivmedel har dödat miljontals i HIV och AIDS, och vi dessutom har kvinnlig könsstympning.

Ja, svenska kyrkan är extrem i sin reformanda, och i Sverige har vi till stor del frihet från religion. Det betyder inte att kristendomen, i sin grund om man läser bibeln (folk gillar ju att hänvisa till koranen), inte innehåller samma våldsamheter och grymheter, samma förtryck mot oliktänkare och samma fundamentalism. Vinns det ingen moderat islam på grund av vad som står i koranen, ja då finns det inte heller någon moderat kristendom efter att vi läst gamla testamentet.

Att folk inte förstår att det i grunden är samma religion med samma möjlighet till modernisering och reform, det är det sorgligaste tecknet på att det svenska samhället håller på att gå åt skogen.

19 jul / 22:15 av Hanna

Vilken skrämmande obildning du visar upp Hanna..!

Vad har koranen med bibeln att göra..?

"Islam grundar sig på gamla testamentet"..!

Om du är vuxen och har passerat gymnasiet..så borde du veta bättre..!

Om inte..så har jag överseende med dina floskler..!

19 jul / 22:40 av Estetica

HANNA; taaaaaaaaack äntligen fattar någon poängen. All religion är egentligen samma sak!! Det handlar om hur folk "kommit loss" från deras religion eller hur man tolkar sin religion.

Sen såg jag någon konstig kommentar där uppe av någon som skrev typ att "ja men kristendomen har moderniserats". Men då är det inte Kristendom längre. Punkt slut. En sann kristen/muslim eller whatever följer sina "böcker" från pärm till pärm. Man moderniserar inte tusentals års gamla budskap. Då är det inte samma budskap längre.

Sen skrev någon annan typ att "ja men kolla i Iran, afghanistan".... JA de följer sin religion. Så hade det sett ut i Sverige också om vi svenskar följer bibeln från pärm till pärm. Som BK typ skrev..Det är inte religionen som egentligen är farlig, utan hur människan använder den.

Och idag är det oftast så att man följer kulturen, och inte religionen. Är ursprungligen från Bosnien som är ett muslimskt land men väldigt liberala, så som vi svenskar är med bibeln.

20 jul / 03:04 av Belle

Tack Hanna! Så otroligt vettig och bra kommentar. Estetica här under som påstår att du har fel behöver gå om skolan.

20 jul / 10:48 av Sofia

Tack Hanna! Så otroligt vettig och bra kommentar. Estetica här under som påstår att du har fel borde gå om grundskolan (kan ju också vara bra eftersom man där också får lära sig att man inte behöver avsluta alla meningar med ...!).

20 jul / 10:59 av Sofia

Kan också tillägga att mellan 2006 och 2009 begick mer än 99% av alla terroristdåd i hela Europa av ickemuslimer. Detta enligt Europols siffror.

19 jul / 22:29 av Hanna

Årets mest korkade kommentar:

"Vet ni att islam grundar sig på samma bok som kristendomen..nämligen bibeln/gamla testamerntet"?

Detta påstår Hanna ovan..!

Ska man skratta eller gråta..?

19 jul / 22:47 av Estetica

Det är ju din kommentar som är trådens dummaste kommentar, för det stämmer faktiskt. Bibeln och Koranen delar gamla testamentet som är identiskt i båda heliga böckerna. Du kanske borde läsa på, eller kanske googla vetja innan du uttalar dig???

19 jul / 22:59 av Ida

Då tar vi lite basic religionskunskap då:

Judensom, kristendom och islam tillhör de s.k. abrahamitiska religionerna. De kallas så för att de räknar sin härstamning från Abraham, som är de monoteistiska religionernas "stamfader". Judar och kristna anser sig härstamma från Isak, Abrahams son med sin fru Sara, medan det inom Islam räknas som att alla araber härstammar från Ismael, Abrahams son med tjänarinnan Hagar.

Denna berättelse beskrevs första gången i Gamla testamentet, i bandet som kallas genesis. Dessa historier finns även återberättade och omtolkade i koranen, men det var alltså i Gamla testamentet de först upptecknades. Koranen innehåller också varianter på syndafloden och andra klassiska "bibliska" historier som vi hittar framför allt i Moseböckerna.

Vidare erkänner islam Moses och Jesus som profeter. Moses som den profet som talade med Gud direkt och förde vidare sin kunskap till det judiska folket. Jesus är inom islam den näst störste profeten, och har alltså relativt stor betydelse.

Således grundar sig judendomen, kristendomen och islam på gamla testamentet, eller mer nogräknat; historier som först upptecknades i gamla testamentet. De ber till samma gud, räknar sig till samma blodslinje, och delar många lagar, påbud och profeter.

Behöver jag utveckla mitt resonemang ytterligare?

19 jul / 23:43 av Hanna

F.ö. uppskattar jag INTE att du felciterar mig. Jag har inte skrivit att islam grundar sig på bibeln. Jag har skrivit att judensom, kristendom och islam grundar sig i gamla testamentet, vilket är en mycket specifik del, dels av bibeln och även av torahn. Herregud.

19 jul / 23:47 av Hanna

Ja, jag vet inte jag. Jag skrattar åt det faktumet att du inte inser att Hanna har rätt. Islams grund finns i gamla testamentet. Koranen är en uppdatering. Ungefär som nya testamentet är för de kristna.

I övrigt så anser jag att Islam är ett otyg. Precis som all annan religion som förslavar människors sinnen på samma sätt. Det är lätt att påstå att Kristendomen är samma skit, men skillnaden är att kristna inte lever ut sin religion på samma sätt som väldigt många muslimer faktiskt gör. De stenar inte kvinnor som blir våldtagna. (eller är otrogna) De hedersmördar inte. De avrättar inte homosexuella. De tvingar inte kvinnor att täcka sig.

Med det sagt så finns det givetvis massvis med moderna muslimer med vettiga värderingar.

20 jul / 00:23 av LADY DAHMER | bra blogg

Innan man gör ett val mellan skratt och gråt kan man kolla upp fakta! Islam och Koranen är 600 år yngre än kristendomen och Bibeln och alla människor/profeter som förekommer i Koranen förekommer i Bibeln. Så JA, Koranen grundar sig på Bibeln!

20 jul / 00:34 av Olivia

Tja, Koranen kom efter Bibeln såvitt jag vet och det är i sig inte den som islam grundar sig på utan på Bibeln, och SEN kom Koranen med profeten Muhammeds samlade uttalanden i princip. Men inte ens alla de kan vara sanna utan vissa är sanna, vissa inte, och vad som är sant och ej bedöms av olika skolor inom islam. De knäppaste á la gamla katolska kyrkan är jättestränga, sedan kommer de vanligare som helt enkelt har samma moralsyn som de flesta andra i väst.

20 jul / 01:21 av antonia

Som oftast när det kommer till "religionsfrågor" så är det ju faktiskt inte religionen det är något "fel" på eller vari problemet ligger, utan i kulturen bak den. Se på hur kristendom har utnyttjats av maktherrar förr i tiden (och i vissa områden/kulturer även idag) religioner, grovt draget, handlar ju oftast om hur man själv ska bli en bättre människa och leva ett rent liv för att få det bäst möjligt i livet efter. Sen är det kulturer, makten, kyrkor/moskéer etc som har satt upp regler och bestraffning mot sina medmänniskor, allt för att forma religionen efter sitt egna syfte.

20 jul / 01:53 av Janna

I bibeln står det att man ska hängas (skjutas, halshuggas eller vad det nu var) om man använder kläder från två olika slag. T.ex jeans och bomullströja. Står säkert i Islam med.

Alla religioner är fel/rätt....det är människan bakom som egentligen är farlig om man använder den "som man ska".

20 jul / 03:08 av belle

I vad som kallas det "gamla förbundet" i gamla testamentet finns en hel del lagar nedskrivna. Dessa upphörde dock med Jesu ankomst i nya testamentet. Detta är något alla kristna känner till och det är också därför man inte kan kalla kristendomen en våldsam religion. Det våld som beskrivs hör till det gamla förbundet och gäller således inte längre.

20 jul / 08:35 av L.

eh=? ne, står inget sånt...i islam, LEDSEN att jag gjorde dig besviken.

21 jul / 09:10 av A

Skriv en kommentar:

Namn
E-post (Kommer inte att publiceras)
Hemsida
Kontroll (Summan av fyra och sju med stora bokstäver)
Kommentarerna innefattas inte av Stureplan.se:s utgivarbevis. Det innebär att du själv ansvarar för innehållet i dina kommentarer, även vad gäller straffskyldighet.
MER PÅ STUREPLAN
Fredag 25 maj - 7
Torsdag 24 maj - 42
Torsdag 24 maj - 62
Torsdag 24 maj - 96
Torsdag 24 maj - 83
Onsdag 23 maj - 150
Onsdag 23 maj - 105
Tisdag 22 maj - 133
Tisdag 22 maj - 83
BILDREPORTAGE FRÅN SVERIGES BÄSTA FESTER OCH NATTKLUBBAR
Premiär: Wall
Premiär: Wall
Torsdag 24 maj
Invigning: Humlegården
Invigning: Humlegården
Onsdag 23 maj
Club X
Club X
Onsdag 23 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Onsdag 23 maj
Laroy
Laroy
Onsdag 23 maj
White Room
White Room
Onsdag 23 maj
Helgens bästa bilder
Helgens bästa bilder
Söndag 20 maj
PUSH
PUSH
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Lördag 19 maj
Magenta
Magenta
Lördag 19 maj
Sturecompagniet
Sturecompagniet
Lördag 19 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Lördag 19 maj
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Lördag 19 maj
Laroy
Laroy
Lördag 19 maj
White Room
White Room
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Fredag 18 maj
Magenta
Magenta
Fredag 18 maj
Om Bloggkommentatorerna

Anna-Maria och Mia kommenterar, diskuterar och analyserar bloggar. Här uppdateras du om det senaste i bloggvärlden. Den vinklade versionen.

Du når dem bäst på mail.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kategorier
Hem

Hem  |  Nyheter  |  Bilder  |  Nöje  |  Folk  |  Uteliv  |  RSS  |  Disclaimer  |  Om Stureplan 

Stureplan Web AB | Box 55719, 114 83 Stockholm | redaktion@stureplan.se
Ansvarig utgivare: Carl M Sundevall | Redaktionschef: Mathias Nordgren | Redaktör: Karin Sjödin

Annonsering: Leonard Müller - leonard@stureplan.se

 
Copyright Stureplan.se - All information (gäller även bilder) på Stureplan.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.
Stureplan.se är en del av Stureplansgruppen.