DennisM trampar i klaveret

06 nov / 07:10 av Anna-Maria under: Dennis, Lady Dahmer

Oj då. DennisM har snott en bild från bla Lady Dahmer till sitt inlägg om kroppsbehåring. Han hävdar att det är äckligt med kroppshår. Inte nog med det. Det är äckligt med kroppshår på tjejer. Ingenting om att killars hår skulle vara frånstötande. Killar får göra vad de vill, men inte tjejer. Tur för DennisM att han inte gillar äckliga brudar då.

Jag hoppas nu att damerna på bilderna skickar fakturor på sina bilder till honom. På stora summor. Det här är alltså samma kille som var vansinnig när Gossips hade snott en bild av honom.

Jag undrar vilket år det gick ifrån att vara norm att ha hår under armar och ben till att inte vara det. När kan det ha varit? 1980? Tidigare, senare? Det år när många kom till badstranden och inte hade rakat armhålorna MEN märkte att många hade gjort det och sedan när de kom hem tog sin mans rakhyvel och i ångest för att inte passa in rakade bort sina stackars hår. När var detta? Någon äldre som vet?

 

34 Kommentarer

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag tycker att det är VIDRIGT att posera/visa upp orakade armhålor. Man som kvinna.

06 nov / 07:43 av Isabelle

Samma här. Har enorma problem med att dejta män för ingen man rakar sig under armarna, förstår inte varför, inte attraktivt någonstans.

06 nov / 08:14 av m

Man behöver inte be om ursäkt för vad man tycker, men man kan hålla käften och tycka det för sig själv. Om ingen ber dig kommentera deras utseende så låt bli, oavsett vilken detalj i utseendet det gäller. Normalt hyfs helt enkelt.

06 nov / 10:09 av liv

Du kanske skulle fundera på att be om ursäkt för att du kallar andra människors kroppar vidriga istället.

07 nov / 23:57 av Alice

Åhh jag blir så arg. Är så trött på alla pucken som uttrycker sig på nätet. Hoppas han får så han tiger. Heja LD! :):)

06 nov / 07:55 av Ann-Charlotte

Det går väl längre bak än så, på 70-talet var det väl en revoltgrej tillsammans med att bränna bh:n att inte raka sig under armarna, alltså måste folk ha gjort det innan.

Tycker inte det ser så bra ut på tjejer med hår, men det är rätt jävla överdrivet att slänga en tjej ur sängen bara för att hon inte rakat sig.

06 nov / 09:22 av Michaela

Fast bh-bränningarna på 70-talet är en myt, det var inga kvinnor som brände sina bh:ar.

06 nov / 14:20 av Cicci

Ja okey, känns rätt irrelevant tycker jag, så länge inte hela kvinnorörelsen var en myt så är det väl inte så noga ifall kvinnor brände sina bh:ar eller inte, någonting gjorde de väl i alla fall?

06 nov / 23:22 av Michaela

Tänkte berätta en rolig grej.. När jag började läsa englas blogg.. 2005? Så trodde jag först att den hette "en glass how room" och fattade inte alls varför hon hade döpt den till det, det betydde ju inget hahaha.

06 nov / 09:30 av Emma

"1920-talets lätta klädsel manade fram en allmän kroppslig hårlöshet som ingen sett maken till tidigare eller ens tänkt tanken på. Rader av hårborttagningsmedel lanserades:

Ni önskar att kunna röra er ogenerat på stranden. Ni vill delta i tennis och liknande nöjen bland badgästerna och erbjuda en otvungen estetisk anblick."...

http://www.shenet.se/recept/rakmedeltrad.html

06 nov / 09:37 av Nilla

Han kanske tycker det är okej för killar att stjäla bilder från andra men inte tvärtom, samma logik som för hans åsikter om rakning.

Alla som tycker att orakat är äckligt, varför måste de kasta det i ansiktet på de som inte vill raka sig. Istället ska de klaga på och skriva förolämpningar till de få som faktiskt väljer att inte raka sig, mer eller mindre, och vågar säga/skriva det. Många som rakar sig blir arga och tycker de blir nedtryckta när inkäggen egentligen bara säger att det är okej att låta bli rakning. Jag har aldrig sett ett enda inlägg från någon om att rakning är äckligt, så reaktionerna är helt snedvridna.

Låt de som inte rakar sig vara, de har tillräckligt med tyngd på sig redan eftersom det är norm (framför allt för kvinnor) att raka sig. Låt alla leva sina liv som de vill. Skriv inte dumma saker om att någon är äcklig, varken för att den inte rakar sig eller gör det.

06 nov / 09:38 av Anna

Jag tycker nog han gör bort sig mest hela tiden, om lite allt möjligt

06 nov / 09:52 av selma

Jag blir tokig på den där Dennis och det är väl lite det han är ute efter kanske och då faller ju jag rätt i fällan.. men vem är HAN att uttrycka sin åsikt över hur tjejer eller någon överhuvudtaget ska ta bort/behålla sin kroppsbehåring? Det är ingen som har att göra med det förutom var enskilda individ. Blir så jävla trött på småkillar (DennisM och Cimon Lundberg) som ska verka så mogna, seriösa och allmänbildade när de beter sig som små fjortisar som precis förlorat oskulden.

Dennis är dessutom världens största hycklare då han gång på gång smutskastar religion då han tycker att religion står för förtryck mot framförallt homosexuella. Men när det gäller HAN och HANS förtryck mot kvinnor, då är det tydligen inte lika viktigt med jämställdhet. Gud jag blir verkligen tokig på såna där idioter som argumenterar in sig själva i ett hörn.

SÅDÄR, nu har jag fått avreagera mig lite.

06 nov / 10:41 av Matilda

Men du tycker inte det är någon gradskillnad mellan att vara emot fängslande och tortyr av homosexuella och otrogna kvinnor i Iran, och att tycka att det är fult med kvinnor som inte rakar benen.... Han säger ju inte att han vill att det ska vara olagligt att inte raka benen, och att orakade kvinnor ska fälgslas.

Ditt resonemang är: LOL!

(Men jag håller med dig i sak..)

06 nov / 17:57 av X

SJÄLVKLART finns där en gradskillnad men det är svårt att göra jämförelser om det inte får finnas någon gradskillnad alls. Det jag ville få fram var att jag tycker det är så ruttet att han, när han själv tillhör en minoritet (homosexuell invandrare) uttrycker sig så jävla dumt kring andras rättigheter. För honom verkar det bara vara den jämställdhet och frihet som gynnar honom själv som han förespråkar.

Dessutom har alla större problem med jämlikhet grunder i saker så som kroppsbehåring. Många bäckar små och vi måste ju börja någonstans..

06 nov / 20:57 av Matilda

Han vill bara väcka reaktion, få fler visningar och få mer cash. Allt för att sedan ta tillbaka det och "inse att det var dumt sagt". Han är jävla tönt. Bäst att ignorera totalt.

06 nov / 10:43 av pelle

DennisM har blivit så fruktansvärt islamofobisk och hatisk på sin blogg, och sprider sin skit genom att påtala rätten till åsiktsfrihet, han är så obehaglig i sina åsikter att man ryser, och han tycks inte vara medveten att han gör mot andra, som han anser att islam gör mot homosexuella. En mycket obehaglig person nuförtiden tyvärr..

06 nov / 11:15 av anonym

men det ÄR äckligt med hår.

på killar också. det ska helst vara helrakat överallt förutom på huvudet.

och absolut inga ryamattor, usch!

jag orkar ofta inte raka benen på vintern, men jag känner mig jäkligt äcklig. för det är äckligt! (måste raka dom nästa gång i duschen!)

06 nov / 11:16 av johanna

hur fan kan hår på benen/under armarna vara mer äckliga än det du har på huvudet? du säger ju mot dig själv "men det ÄR äckligt med hår" ja men förutom då det man har på huvudet för det är ju skillnad... PINSAMT!

06 nov / 11:35 av karin

klart att det är skillnad

ta lite mutthår o sätt på huvudet så kan du ju se hur trevligt och framförallt snyggt du tycker att det är :D

06 nov / 11:53 av johanna

VAD är det som är äckligt med hår? Vi föds alla med hår, håret finns där av en anledning dessutom.

Tycker själv det är mer "äckligt" och onaturligt isåfall med helrakade kön som gör att vuxna ser ut som tolvåringar....

06 nov / 14:01 av Freja

Men jag skrev inte muttan, jag skrev benen och under armarna eller hur?! Fast vad är skillnaden menar du? Att det är kortare hårstrån? Ja det är sant och jag passar INTE i kort hår! Så där håller jag med dig. Jag hade sett så roligt ut HAHAHHA så kort hår på mig?! shit!!

06 nov / 14:44 av Karin

Freja two wrongs don't make one right... Kan vi alla inte bara sluta använda ord som "äckligt" när vi talar om andra, deras kön och vad de väljer att göra med dem?

06 nov / 15:02 av V

Jag tycker inte att det är det minsta upprörande att han föredrar rakat på tjejer. Inte heller tycker jag att det är upprörande att han inte skriver något om att killar ska vara rakade. Han kanske tycker att tjejer är snyggast utan hår och killar med. Så långt är allt ok. Det som däremot är upprörande är sättet han uttrycker sig på. Att det inte skulle vara ok att låta bli att raka sig, att man skulle förstöra sitt yttre genom att inte raka sig och att påstå att killar skulle få panik om de upptäckte att tjejen var orakad visar på bristande förståelse för andra människor och deras val. Att skriva vad man själv föredrar är en sak, men att skriva saker som om det vore någon sorts sanning är en helt annan. Jag tycker att skägg på män oftast är riktigt fult, men självklart anser jag att det är ok för män att ha det och jag får inte panik av att träffa en man med skägg och jag inser att andra har andra preferenser.

06 nov / 11:59 av jess

ÄLSKAR den här kommentaren till DennisM från "Karin"

"Läs det såhär istället och förklara om det är ok?! (eller så får man bara förklaringen ”det är inte samma sak, buhu”)

Vad tycker ni om homosexuella killar?

Personligen så tycker jag inte att det är ok, det är bara äckligt och onaturligt. Jag förstår faktiskt inte varför man väljer att vara homosexuell som kille. Vill man vara rebellisk och gå emot idealet finns det andra sätt att göra än att förstöra sitt rykte. Jag har flera killkompisar som skulle få panik om de träffa en homosexuell kille på krogen. Och skulle en modell komma till en av mina plåtningar och vara homosexuell skulle jag också få det.

Kvinnor är födda med hår precis som att du är född homosexuell.(and i love it)"

06 nov / 12:23 av Jenny

tack, jag tyckte han skulle få sig en tankeställare och vända på steken lite så han förstår hur korkat det lät.

06 nov / 14:45 av Karin

Det är ju en sak att man kan tycka olika, att man kanske inte gillar hår under armarna osv.. men att säga att det är äckligt på TJEJER och inte alla, utan enbart tjejer det är ju bara felfelfel.

06 nov / 15:32 av Julia

Hår under armarna är snyggt, skitsnyggt till och med. Blir ännu snyggare varje gång en lika puckad bloggare säger att det är äckligt.

06 nov / 16:54 av coffincutie

Skriv en kommentar:

Namn
E-post (Kommer inte att publiceras)
Hemsida
Kontroll (Summan av fyra och sju med stora bokstäver)
Kommentarerna innefattas inte av Stureplan.se:s utgivarbevis. Det innebär att du själv ansvarar för innehållet i dina kommentarer, även vad gäller straffskyldighet.
MER PÅ STUREPLAN
Fredag 25 maj - 7
Torsdag 24 maj - 42
Torsdag 24 maj - 62
Torsdag 24 maj - 96
Torsdag 24 maj - 83
Onsdag 23 maj - 150
Onsdag 23 maj - 105
Tisdag 22 maj - 133
Tisdag 22 maj - 83
BILDREPORTAGE FRÅN SVERIGES BÄSTA FESTER OCH NATTKLUBBAR
Premiär: Wall
Premiär: Wall
Torsdag 24 maj
Invigning: Humlegården
Invigning: Humlegården
Onsdag 23 maj
Club X
Club X
Onsdag 23 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Onsdag 23 maj
Laroy
Laroy
Onsdag 23 maj
White Room
White Room
Onsdag 23 maj
Helgens bästa bilder
Helgens bästa bilder
Söndag 20 maj
PUSH
PUSH
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Lördag 19 maj
Magenta
Magenta
Lördag 19 maj
Sturecompagniet
Sturecompagniet
Lördag 19 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Lördag 19 maj
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Lördag 19 maj
Laroy
Laroy
Lördag 19 maj
White Room
White Room
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Fredag 18 maj
Magenta
Magenta
Fredag 18 maj
Om Bloggkommentatorerna

Anna-Maria och Mia kommenterar, diskuterar och analyserar bloggar. Här uppdateras du om det senaste i bloggvärlden. Den vinklade versionen.

Du når dem bäst på mail.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kategorier
Hem

Hem  |  Nyheter  |  Bilder  |  Nöje  |  Folk  |  Uteliv  |  RSS  |  Disclaimer  |  Om Stureplan 

Stureplan Web AB | Box 55719, 114 83 Stockholm | redaktion@stureplan.se
Ansvarig utgivare: Carl M Sundevall | Redaktionschef: Mathias Nordgren | Redaktör: Karin Sjödin

Annonsering: Leonard Müller - leonard@stureplan.se

 
Copyright Stureplan.se - All information (gäller även bilder) på Stureplan.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.
Stureplan.se är en del av Stureplansgruppen.