Om Debatt igår med Katrin och Kostdoktorn

20 jan / 09:31 av Anna-Maria under: Katrin Zytomierska, Kostdoktorn

Jag tycker att Katrin och Kostdoktorn skötte sig väldigt bra igår på Debatt. Det som är synd är att Kostdoktorn inte fick svara på fler frågor. Jag hade gärna sett fokus på honom istället för på Katrin. Speciellt när den Personliga Tränaren började gaffla om att hjärnan behöver kolhydrater. Hjälp! Jobbar man med träning och hälsa så måste man kunna ta in ny kunskap. Detsamma med vårdpersonal.

Jag tycker inte heller att man kan hoppa på Katrin för det hon sa igår för hon utgår i från sig själv och hon sa att hon inte kan det där med forskning och att de skulle fråga Kostdoktorn om det vetenskapliga.

Kostdoktorn sa det bästa på hela kvällen och det var att sjukvårdspersonal borde ta in de nya vetenskapliga studierna som har gjorts och uppdatera sig lite på läget. Han hade 16 stycken i sin hand som visar på hälsovinster med lågkolhydratkost. Det kanske inte passar alla men de som metabolt syndrom och diabetes borde i alla fall prova lågkolhydratkost.

Sen vill jag tillägga att jag inte tror att alla kan eller behöver äta strikt LCHF. Men jag tror inte att någon behöver äta socker och vitt mjöl. Tänk om alla skulle äta enbart rena naturprodukter, ta bort färgämnena, E-nummer och light. Då kan vi alla uppnå hälsa. Det är det jag vill att alla skall göra. Jag vill ingen illa som ni verkar tro.

 

54 Kommentarer

Men måste man äta socker, vitt mjöl, e-nummer o s v bara för att man inte kör lchf? Jag är så less på den här diskussionen, varför ska man ens lägga sig i hur andra äter? (om de inte mår väldigt dåligt och finns i ens närhet)

20 jan / 09:37 av Anna

Exakt! Skulle alla som inte väljer LCHF som kosthållning äta "fel". Vi är många som är väldigt hälsosamma utan LCHF. Vi förstår väl också att man inte kan vräka i sig "fluff någonting" hela dagarna och förvänta sig hälsa och en slimmad kropp! Jag struntar i vad andra äter och tycker att de som förespråkar LCHF också kan göra det så länge de har KZ som ambassadör...

20 jan / 09:53 av Paulina

Fast nu måste jag ställa mig bakom A-M här, för var har hon skrivit att alla som inte äter lchf äter så? Hon skrev bara att det inte är nödvändigt för alla att äta lchf, men att man borde hoppa socker och vitt mjöl ändå.

Vilket det garanterat finns många som gör idag, men långt ifrån alla.

20 jan / 10:07 av Hellolinda

Hon har inte skrivit det, men enligt KZ framstår det som så när hennes alternativ är "normal kosthållning" = upp 35 kg. Jag håller med om att socker och vitt mjöl inte är fantastiskt, men tycker bara att KZ inte argumenterar rätt för det, A-M har en poäng alla gånger! Jag skulle som sagt inte heller vräka i mig detta! Sen finns det ju mer saker som man skulle kunna ta upp när det gäller hälsa och måtta...tex alkohol.. rött vin är ju exv OK enligt LCHF ur kolhydratsaspekten. Då undrar jag var hälsoaspekten hamnar?

20 jan / 10:22 av Paulina

Men under hur lång tid är de där studierna gjorde? Och hur länge har LCHF funnits? Studier gjorda på ett par år kanske inte säger så mycket om vad som händer om man äter så under lång tid? Nu har jag dålig koll, det kanske finns långtidsstudier med... Jag är bara nyfiken!

20 jan / 09:46 av Malin | Mamma Träning Mode

LCHF har funnits sen dagen vi kravlade ur vattnet och blev människor. Det var först när vi började odla som sjukdomarna dök upp. Vi blev kortare och vi fick sämre tänder.

Som "modern och medveten kosthållning" har den iallafall hängt med sen 1800-talet.

20 jan / 09:57 av Lady Dahmer

Men odlade man på stenåldern? Jag vet inte om det är LCHF men det där argumentet att vi är stenåldersmänniskor och borde äta sån mat fortfarande tycker jag verkar vara ett konstigt argument då man blev kanske en 25-30 år på den tiden max..?

20 jan / 10:46 av Michis

jordbruket dök upp först i slutet på järnåldern. Jordbruket la också förutsättningen för ett civiliserat samhälle då människorna slutade vara jägare och samlare (fö. åt man massor med frukt under hela järnåldern vilket man väl inte ska äta enligt LCHF?) så ska vi äta som vi gjorde på stenåldern så borde vi leva som vi gjorde på stenåldern, annars kan man inte göra en jämförelse. (Sen har jag ingen egentlig åsikt om LCHF, man ska äta det som får en att må bra och om LCHF funkar så är ju det toppen!)

20 jan / 12:02 av sandramaria

Fast LCHF och stenålderskost är inte samma sak! Visst finns det likheter men inte åt man så som LCHF:are gör idag. Tycker för övrigt Michis har en bra poäng där ;)

När jag menar långtidsstudier menar jag på hur vi lever idag, på hur vi äter LCHF idag. För att förtydliga!

20 jan / 12:03 av Malin | Mamma Träning Mode

Jag har svårt att tro att folk på stenåldern tillagade sin mat med massa grädde och feta såser...

20 jan / 14:48 av Alexa

Mejeriprodukter ingår inte i stenåldeskost. Stekta ägg med bea-sås, hårt stekt kyckling och smör i kaffet ingår inte heller i stenålderskost. Kan folk sluta blanda ihop dessa?

21 jan / 14:00 av Susanne

Och ska man äta kött enligt stenålderskosten ska det vara vilt. Läser LCHF:are inte på?

21 jan / 14:02 av Susanne

Inse EN sak..!

LCHF är en skadlig extrem-DIET för en liten grupp människor som är matmissbrukare/ätstörda..!

Vi i den ostörda majoriteten inser ju att man äter för att överleva..inte lever för att äta..!

Varför dessa missbrukare har svårt att inse sitt missbruk är underligt minst sagt..!

Det finns ju massor av terapeutiska varianter för avprogrammering av missbrukare..antingen det är alkohol spel eller mat..!

Sök hjälp.,.!

20 jan / 10:37 av Estetica

Det är väl just hjälp vi sökt genom lchf-kosten, vi "ätstörda", som du väljer att kalla det. Jag har varit beroende av socker i hela mitt liv och äntligen har jag, genom lchf hittat min gyllene medelväg. Jag måste inte äta socker varje dag längre, som jag trott förut, jag överlever utan och nu mår jag så mycket bättre. Tycker man borde vara glad att folk som haft problem blir hjälpta och inte håna dom för att man råkar ha en annan åsikt. Håll tyst istället om det stör dig, själv är jag tacksam över att ha hittat en väg som gör att jag slipper slösa bort flera år av mitt liv genom att missbruka socker.

20 jan / 14:05 av milla

Jag håller med om att det inte är bra att äta light, konstiga e-nummer, vitt mjöl och rent socker. Men för mig personligen fungerar inte en strikt LCHF-kost, speciellt inte under de perioder när jag tränar mycket. Jag kan inte tänka, har inga krafter och tar slut bra mycket snabbare än när jag har kolhydrater i systemet. Med det är det inte sagt att man enbart ska leva på pasta och rostbröd, men kroppen måste ha en viss del kolhydrater för att kunna fungera.

20 jan / 10:37 av Ruth

Katrin nämnde inte med ett ord att hon gick upp all övervikt under sin graviditet. Jag gick upp 28 kg under min graviditet, gick ner så gott som allt innan min dotter fyllt ett år. Utan diet, bara med normal kosthållning. Katrin är inte ett bra föredöme när det gäller hälsa, hon är ju stundtals, enligt hennes egen blogg, deppig och nere, sover dåligt och har problem av olika skäl, så hennes påstående att hon mår prima verkar ju inte vara helt sann. Hon är inte smalare nu än innan hon blev gravid.Att hon dessutom är provocerande elak kan dock inte skyllas på hennes nuvarande kost, det har hon alltid varit, det är hennes grej.

Ska man diskutera något så viktigt som en förändring av kost och livsstil så borde man bjuda in trovärdiga människor såsom läkare och dietister. Vare sig de "håller på" den ena eller andra dieten, kosthållningen eller livsstilen.

20 jan / 10:50 av nette

Kan ni lägga ner? Varför måste man vara så missionerade i sin diet, det förstår inte jag. Att inte ta in att det finns vetenskap som styrker båda läger är också ganska inåtvänt. Och jag håller med Ruth, för oss som tränar mycket så måste man ha lite snabba kolhydrater ibland. Men sen @Lady Dhamer: är du allvarlig? levde vi längre, var vi längre och hade bättre tänder innan 1800-talet? Det är ju helt sjukt om folk tror det!?

20 jan / 11:19 av Anna

Det kanske är som med en annan sekt, Jehovas Vittnen, att man måste ut och predika för att det ska funka? ;-)

20 jan / 13:17 av En annan Anna

Det är möjligt att man snabbt går ner i vikt med denna metod om det är vad man vill. Men att säga att det inte alls påverkar hjärnan är ju bara dumt. Var finns de långa studierna som säger att det inte gör det?? Hjärnan är en sån komplex del av kroppen att jag tror att den behöver alla sorters näringsämnen inklusive kolhydrater för att fungera optimalt. Rent socker och vitt mjöl kan man undvika men det finns bra och dåliga kolhydrater precis som det finns bra och dåligt fett. En balanserad, allsidig kost, vad är så fel med det?

20 jan / 11:24 av Lisa

Men man måste också hitta en balans mellan kropp och själ. Jag försöker äta nyttigt och röra på mig och så vidare till vardags. Men ibland vill jag även äta godis, röka en cigg, dricka vin etc. Jag hade inte varit lycklig om jag varit helt strikt nyttig hela tiden och jag hade inte varit lycklig om jag levt dekadent hela tiden heller. BALANS är vad JAG vill ha i MITT liv. Och jag är inte överviktig, jag har normalt blodtryck och mina blodvärden är perfekta. Och så är jag glad och lycklig också. Jag hade inte blivit så provocerad av LCHF-människorna om de inte hela tiden försökt pracka på MIG sina teorier. Det påminner liksom om när Jehovas knackar på min dörr. Lika obehagligt. Och by the way så har jag testat LCHF för att se vad alla snackade om, det funkade inte för mig. Jag blev trött, sur, fick huvudvärk, blev orkeslös och allmänt olycklig. Slutade efter en månad.

20 jan / 11:31 av H

Word.

20 jan / 11:40 av L.

Håller med om allt! :-)

20 jan / 12:48 av Lena

Jag kan bara hålla med! Jag äter nyttigt och bra på vardagar vilket för mig innebär vanlig lagad mat (kött, kyckling, fisk, grönsaker, rotfrukter, pasta, ris, potatis) och mycket frukt och grönt. Frukost är havregrynsgröt eller fil och müsli. När jag äter bröd är det knäckebröd eller fullkornsbröd för det mesta och jag dricker bara vatten och grönt te. Jag äter väldigt sällan snabbmat och jag dricker aldrig alkohol. Och därför känner jag att jag utan problem kan äta godis och fika på helgen utan att det påverkar min hälsa. Jag har inget sockerberoende som gör att jag måste äta socker, jag gör det för att jag gillar det för att det är gott. Jag är normalviktig, smal och mår bra. Jag promenerar oftast 1 timme/dag, cyklar mycket och tränar något mer (gym, simning, badminton, skridskor) då och då. Så, jag förstår liksom inte varför jag skulle sluta äta kolhydrater/socker? Jag tycker att det är jättegott med en skål godis och njuter av att äta dessert efter en god middag och älskar nybakt bröd. Det är klart att jag vet att socker i sig inte är NYTTIGT, men det är GOTT och om jag inte mår dåligt av detta, blir överviktig eller känner mig beroende eller på annat sätt "skadas", varför ska jag inte äta det?

Att det finns de som är sockerberoende och verkligen känner sig hjälpta av LCHF- grattis! Vad skönt för er, kör på om ni mår bra av det. Men vi andra som inte är det och som mår bäst av en varierad kost, vi skippar gärna LCHF och det måste väl vara okej, eller hur?

20 jan / 12:56 av Julia

Att bli trött, sur, orkeslös och få huvudvärk är dock vanliga omställningsbesvär när man slutar mata hjärnan med socker, dessa brukar gå över på 1-2 månader. Precis som man får omställningsbesvär när man slutar röka, det betyder inte att det är negativt utan bara att kroppen håller på att avgiftas.

21 jan / 23:39 av Alyssa

Behöver och behöver. Vad behöver vi? Alkohol? TV? Internet? Nöjesprogram? Snygga kläder? Smink? Parfym? Dataspel? Peppar? Snygg bil? Fint hus?

Vi behöver troligtvis inget av detta, men fyfan vad livet skulle vara trist utan det. Det handlar om att ha verktyg för att kontrollera det hela. Socker är inte farligt. Vitt mjöl är inte farligt heller (eller jo, för mig är ju det, som är gluteintolerant) men ingenting är bra i för stor mängd och allt, ALLT, går att missbruka.

20 jan / 12:58 av Hanna Fridén

Som släkting till 3 glutenkänsliga och en mjölkproteinkänslig vill jag påstå att varken socker eller gluten är bra för oss, inte heller mjölk egentligen. I varje fall för många (att vi här i väst tål mjölk beror på en genmutation som skett för några tusen år sedan, inget med från början alltså...). Min moster hade problem jättelänge innan de insåg att det var gluten hon inte tålde. Vi är inte utvecklade för att äta en kost som har ris/potatis/vete som bas utan har i grunden över hundra olika växter, nötter och liknande som basföda. Naturligtvis klarar vi inte att leva i sockerkoma nått vidare. Jag är själv ingen LCHF-förespråkare och äter det mesta. Dock försöker jag laga maten från grunden och inte äta köpegodis allt för ofta. Bäst mår jag när jag får regelbundna måltider och hela kostcirkeln.

Människor i vårt samhälle har störst problem i viktrelaterade problem för att det går in mer energi än det går ut. Oavsett om de följer dieter eller ej.

20 jan / 13:01 av Gudrun

Snälla, sluta förespråka LCHF så öppet som ni gör, det ÄR en EXTREM diet, och det är lika illa att förespråka lchf som någon annan superextrem diet. Jag säger inte att det inte fungerar för en viss grupp människor, det gör det kanske, men det vet vi heller inte eftersom det inte har gjorts några längre studier än. Ni får det att låta som att det skulle fungera för alla, om ni vill så för det eller ej. "Speciellt när den Personliga Tränaren började gaffla om att hjärnan behöver kolhydrater. Hjälp! Jobbar man med träning och hälsa så måste man kunna ta in ny kunskap" - det är inte konstigt att en PT säger så då om man håller på med idrott eller vill motionera på högre än förbränningsnivå så BEHÖVER man kolhydrater, det kroppen måste göra för att utvinna bränsle ur fett och protein är inte tillräckligt. Ni har inte studerat fysiologi, eller nutrition, sant? Försök då inte utbilda andra i något som ni inte har tillräcklig kunskap i. Det är jättebra att det fungerar för er, men det kan vara skadlig för många andra, speciellt unga människor som läser er blogg. Att äta enligt GI-modellen och undvika vitt mjöl, socker och E-nummer, har ingenting med lchf att göra!

20 jan / 13:02 av Lisa

Som jag skrivit tidigare är det enda sättet för dessa desperata tjejer att få kommentarer. De vet att folk går igång på det.

21 jan / 02:08 av emma

Jag håller med om att många e-nummer och tillsatser är dåliga för kroppen och inte något vi behöver för att överleva. MEN, det finns ju också de konstgjorda produkter som förbättrar vår hälsa (t ex medicin) och allt som är "naturligt" är inte bra!! Tycker förövrigt att det är ganska motsägande av många att vara så mån om att äta endast "naturliga" produkter, medan de gladeligen går och köper giftiga kläder i mängder, smörjer in sig med krämer fulla av skit och åker runt och förorenar miljön med sina bilar. Det funkar inte i dagens samhälle att alla ska äta enligt LCHF för det tar för mycket av jordens resurser. Ät naturligt men bli mätta på linser och bönor istället för att hälla i er fett och äta kött som om det inte finns någon morgondag. Den här dieten känns bara egoistisk och för mig känns det jämlikt att äta LCHF (enligt den "vanliga" versionen med massa grädde och kött, fins säkert undantag) och att ta sin förbannade megajeep 1 km till affären istället för att bara gå (precis som man gjorde på stenåldern innan det fanns bilar som ni verkar förespråka).

20 jan / 13:13 av EmelieMaria Träning&Annat

Sant! Dessutom är det en rikemansdiet som definitivt inte alla har råd med. Som student skulle jag aldrig (om jag mot all förmodan skulle vilja äta LCHF) ha råd att äta så mycket kött/fisk och mejeriprodukter som är DYRT om man jämför med pasta, ris, potatis, rotfrukter, bröd mm.

20 jan / 16:48 av Julia

Men det var då herregud vad folk tror att man sitter och mölar i sig MÄNGDER av kött dagarna i ända, enbart för att vi väljer att undvika socker/mjöl/pasta/ris/potatis/bröd.

I morse åt jag en omelett med lite ost. Till lunch åt jag en skål med turkisk yoghurt, hackade nötter, linfrön och hallon & blåbär. Till middag har jag tagit fram en laxfilé och till det blir det en blandsallad på ruccola, spenat, grönsaker och fetaostcreme. In emellan har jag druckit en kopp kaffe med en litenliten skvätt grädde. Igår var kycklingfilé det närmsta jag kom kött. Kyckling är enligt mig värre att äta, i och för sig, men ni fattar poängen. Detsamma gäller grädde och smör. Grejen är inte att hälla i sig det. Grejen är att inte utesluta fullfeta produkter, That's it.

Är visserligen ingen elitidrottare, men jag springer varje dag och tränar pilates och jag känner inte att jag presterar sämre. Tvärtom. Jag är inte glutenintolerant eller laktosintolerant, men får uppsvälld mage av ex. en frukost bestående av smörgåsar och mjölk. Min kropp samlar på sig sjukt mycket vatten (eftersom kolhydrater binder vätska) och det gör att kroppen känns tung när jag motionerar.

Men varför göra en sån big deal av det här med mat? Vad sägs om att låta folk äta vad fan de vill och bara fokusera på vad vi själva stoppar i oss och känner oss välmående av? Det som passar för DIG kanske inte passar för MIG och tvärtom.

20 jan / 13:43 av ina

Poängen är visst att höja fettintaget, varför heter det annars High Fat?

20 jan / 14:59 av Alexa

Alexa:

Och VAR ser du att jag skrivit att man INTE ska höja fettintaget?

Jag skrev att man inte nödvändigtvis måste hälla i sig grädde och smör bara för att man äter LCHF-kost. Det finns massor av andra fettkällor. Duh!

20 jan / 15:24 av ina

Ja okej då missförstod jag dig, ina. Förlåt. Men det finns så många poster av folk som heeeelt förnekar att man ska ha extra mycket grädde och fett utan de äter precis som förut förutom att den lilla detaljen att de skär bort kolhydraterna. Och då är det ju som vilken Atkins eller GI eller stenåldersdiet som helst.

Jag har inget emot att folk äter LCHF (förutom att det är lite inconvenient när man ska ha middagsbjudning kanske ;)) men jag skulle aldrig orka med det. Inte alla mår dåligt av socker och vitt mjöl.

20 jan / 18:28 av Alexa

Jo det ska vara mer fett, men mer än vad egentligen? Jag äter grädde och bea och så vidare, men det gjorde jag innan också, dessutom tillsammans med kolhydrater. Nu skippar jag kolisarna och äter typ lika mycket fett som innan.

22 jan / 22:49 av C

Jag ska låta det vara osagt om LCHF är hälsosamt eller ej, det får framtiden och forskningen utvisa. Det jag däremot stör mig så mycket på att jag nästan flyger ur mjukisbyxorna därhemma i TV soffan är att INTE EN ENDA JÄVLA GÅNG nämner Katrin att hon gick upp i vikt under sin GRAVIDITET, som hon frossade i sin onyttigheter under dessutom. En kvinna ökar i vikt under en graviditet och 30 kilo är inte ovanligt, när bebisen kommer ut försvinner kilona. Hade hon bytt till vilken jävla kosthållning som helst som resulterat i sänkt kaloriintag och tränat på samma vis hade hon säkerligen gått ner 35 kilo av det med. Jag orkar inte med den kvinnan hon är dum så det förslår. Nu ska jag käka en appelsin och bli riktigt fet och god för det åt man ju inte på stenålder till skillnad från beasås....

20 jan / 14:09 av maria

Jag håller med, fattar inte heller varför det inte nämndes. Det känns som en stor orsak i det hela.

20 jan / 16:16 av Rebecka

Ha ha! Toppenbra skrivet Maria;-)

20 jan / 22:16 av Carro

Jag tror att LCHF kan vara bra på många sätt, och betvivlar inte att alla de som hyllar dieten faktiskt mår bra och har gått ner i vikt och blivit av med sockerberoendet. Men det finns två orsaker till att jag inte själv äter enligt LCHF. Nummer ett: jag är vegetarian och det kan vara nog så krångligt - jag tror inte det hade varit möjligt för mig att samtidigt äta LCHF. Jag är vegetarian av miljö- och djurrättsskäl och jag är förvånad över att så få LCHF:are tänker på och pratar om den aspekten. Nummer två: jag vågar inte följa en diet som inte har några bevis på att det är nyttigt för kroppen på ett LÅNGSIKTIGT plan. Särskilt inte när de studier som finns till så stor utsträckning sponsrats av kött- och mejeriföretag. Det är jag också förvånad över att så få LCHF:are nämner.

20 jan / 15:13 av sofie

LCHF:arna får kritik för att de "äter mer kött" och besvarar detta med att det inte är "mer kött utan mer fett". Om det vore så skulle jag, som vegan, kunna äta LCHF utan problem. Men det kan jag inte. Alltså är LCHF, kort och gott, en köttdiet. Man äter mycket kött och dricker feta mejeriprodukter. Självklart jublar kött- och mejeriföretagen och självklart sponsrar de studier som kan uppmana fler människor att ansluta sig till skaran. Jag accepterar att ni LCHF:are äter LCHF och jag är glad över att det fungerar så bra för er. Det enda jag önskar är att ni, i er tur, accepterar oss som inte har blivit frälsta och låter oss äta det vi vill. Vare sig det är vegmat, bröd eller lösgodis.

21 jan / 00:48 av D

Det finns studier på effekten av att äta mycket rött kött och charkprodukter: Ökad risk för cancer i tjocktarmen och ändtarmen. De flesta LCHF-bloggar jag snubblat över äter inte fisk eller kyckling särskilt ofta, de fokuserar på det röda köttet och typ bacon. Så nog lär vi märka effekter om några år om trenden håller i sig... (ref: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/for-mycket-kott-bakom-manga-fall-av-cancer )

22 jan / 09:18 av Frida

Skriv en kommentar:

Namn
E-post (Kommer inte att publiceras)
Hemsida
Kontroll (Summan av två och fem med stora bokstäver)
Kommentarerna innefattas inte av Stureplan.se:s utgivarbevis. Det innebär att du själv ansvarar för innehållet i dina kommentarer, även vad gäller straffskyldighet.
MER PÅ STUREPLAN
Fredag 25 maj - 26
Fredag 25 maj - 18
Torsdag 24 maj - 48
Torsdag 24 maj - 70
Torsdag 24 maj - 103
Torsdag 24 maj - 89
Onsdag 23 maj - 155
Onsdag 23 maj - 115
Tisdag 22 maj - 139
Tisdag 22 maj - 88
BILDREPORTAGE FRÅN SVERIGES BÄSTA FESTER OCH NATTKLUBBAR
Premiär: Wall
Premiär: Wall
Torsdag 24 maj
Invigning: Humlegården
Invigning: Humlegården
Onsdag 23 maj
Club X
Club X
Onsdag 23 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Onsdag 23 maj
Laroy
Laroy
Onsdag 23 maj
White Room
White Room
Onsdag 23 maj
Helgens bästa bilder
Helgens bästa bilder
Söndag 20 maj
PUSH
PUSH
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Lördag 19 maj
Magenta
Magenta
Lördag 19 maj
Sturecompagniet
Sturecompagniet
Lördag 19 maj
Utecompagniet
Utecompagniet
Lördag 19 maj
Hell's Kitchen
Hell's Kitchen
Lördag 19 maj
Laroy
Laroy
Lördag 19 maj
White Room
White Room
Lördag 19 maj
Ambassadeur
Ambassadeur
Fredag 18 maj
Om Bloggkommentatorerna

Anna-Maria och Mia kommenterar, diskuterar och analyserar bloggar. Här uppdateras du om det senaste i bloggvärlden. Den vinklade versionen.

Du når dem bäst på mail.

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kategorier
Hem

Hem  |  Nyheter  |  Bilder  |  Nöje  |  Folk  |  Uteliv  |  RSS  |  Disclaimer  |  Om Stureplan 

Stureplan Web AB | Box 55719, 114 83 Stockholm | redaktion@stureplan.se
Ansvarig utgivare: Carl M Sundevall | Redaktionschef: Mathias Nordgren | Redaktör: Karin Sjödin

Annonsering: Leonard Müller - leonard@stureplan.se

 
Copyright Stureplan.se - All information (gäller även bilder) på Stureplan.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa vid citering.
Stureplan.se är en del av Stureplansgruppen.